3. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rahva Raamatu e-äri ja tavakaupluse tugev integratsioon

Rahva Raamatu arendusjuht Toomas Aasmäe
Foto: Erakogu
Rahva Raamat viib üha rohkem digitaalseid lahendusi klientideni. Jaekaupmeeste hulgas olid nad esimeste seas, kes endale 2015. aasta lõpus mobiilirakenduse ehk äpi tegid ja see oli selline nagu tolleaegsed võimalused lubasid. Tänaseks on Rahva Raamatu äppi väga palju edasi arendatud ning integreeritud üha rohkem ka füüsiliste kauplustega, rääkis ettevõtte arendusjuht Toomas Aasmäe.

18. aprillil toimub konverents Mobil first! "Kasutajasõbralik IT arendus mobiilsetele seadmetele"

Rahva Raamatu arendusjuht Toomas Aasmäe esineb ettekandega, millel räägib ettevõtte kogemuslugu mobiilirakenduse arendusest ettevõttes. 

Vaata programmi ja registreeru SIIN

Tema sõnul näitab see suuremat pilti, kuidas jaekaubandus on muutumas. „Tihti vastandatakse e-kaubandust tavakaubandusega, kuid meie omni-channel on hea näide, kuidas nad saavad edukalt käsikäes töötada.“

Rahva Raamat otsib pidevalt pidepunkte e-äri tavakaubandusega sidumiseks. „Vaatame, kuidas saame enda e-poe kogemusi ka tavakaupluses rakendada.“

Aasmäe rääkis, et kauplustes juhendatakse kliente äppi kasutama. Selleks on kaupluste riiulitele paigaldatud erinevad sildid vihjetega, selgitamaks, mida äpiga kaupluses teha saab.

Järgmised arendused

Järgmine asi, mida Rahva Raamat soovib äppi lisada on krediitkaardimaksed. „Eestlased on pangalingiga üles kasvanud ning harjunud seda kasutama, kuid krediitkaardiga on oluliselt mugavam ja kiirem võimalus maksta. Teeme selles osas koostööd Maksekeskusega, kellel on vastavad õigused ja võimalused olemas,“ ütles Aasmäe.

Teise uuendusena hakatakse pakkuma ingliskeelse kirjanduse 3-päevast kohale toimetamist Suurbritanniast. „Teeme koostööd Inglismaal asuva hulgilaoga, kes saadab meile igal teisel tööpäeval kaupa. Võrreldes Amazoniga pakume sama hinda, kuid kordades kiiremat tarnet,“ ütles Aasmäe.

"Vaid 5% klientidest kasutab mobiilirakendusi 30 päeva pärast nende allalaadimist," ütles konverentsi Mobile first! "Kasutajasõbralik IT arendus mobiilsetele seadmete" peaesineja Brian Egerup Kjaerulff. Intervjuud saad lugeda SIIT.

18. aprillil toimuva konverentsi kohta rohkem infot SIIT

Aasmäe sõnul oli kuu pärast äpi lansseerimist 79% äpi alla laadijatest selle enda nutitelefoni alles jätnud. „Kui sa midagi ei tee, siis see protsent ka väheneb.“ Tema sõnul on klientidele lisaväärtuse pakkumine ka üks põhjus, miks nad äpi funktsionaalsuse kauplustes välja tõid, et seda kliendile lähemale tuua.

„Meil on kindlasti veel arenguruumi, kuidas saada veelgi paremaks ning integreerida e-äri tavakauplustega. Kuid usun, et oleme juba praegu päris hästi hakkama saanud ja täiustame enda süsteemi pidevalt.“

Rahva Raamat näeb trendi, kus noored on hakanud rohkem lugema ning just ingliskeelset kirjandust. „Meie ülesanne on pakkuda piisavalt laia valikut ja võimalusi avastamiseks.“„.“

Näiteks on Rahva Raamatul Tallinna Lennujaamas enda bränditud värav, kus raamatutel oleva triipkoodi kaudu on võimalik neid osta e-raamatuna lennukile kohe kaasa. Äpis on võimalik e-raamatuid lugeda ka internetiühenduseta ning lennurežiimis.

Mõni aeg tagasi viis Rahva Raamat oma klientide seas läbi küsitluse, kus selgus, et inimesed loevad väga palju e-raamatuid arvutist, mis oli Aasmäe sõnul üllatav. Et ka neile klientidele mugavamat kogemust pakkuda, pakuvad nad nüüd e-poes sisse loginud klientidele võimalust ostetud e-raamatuid otse brauserist lugeda.

Kliendil peab mugav olema

Aasmäe rõhutas, et nende jaoks on Internetis ja kaupluses tegemist ühe ja sama kliendiga ning selles osas vahet ei tehta. „Klient teeb oma ostu sealt, kus temale see kõige mugavam on.“ Ta lisas, et klient võib tooted osta e-poest ning tagastada kauplusesse. „Meie huvi on, et kliendil oleks võimalikult lihtne ja mugav raamatuid tellida ja vajadusel tagastada..“

Aasmäe sõnul ei olnud neil nutitelefoni rakendust luues väga palju eeskujusid valida, sest üle maailma suurematel raamatumüüjatel tegijatel ei olnud siis veel enamasti enda äppe. „Kuid jälgisime ideekogumiseks mitmeid innovaatilisi tegijaid. Palju asju oleme ise avastanud ning teinud klientidelt saadud tagasiside põhjal.“

Rahva Raamat on äppi investeerinud kokku üle 60 000 euro. „Võtsime selle korralikult ette, sest näeme, et inimesed liiguvad kiiresti mobiilidesse. Äppi on tunduvalt mugavam kasutada, sest mobiili browserid ei anna seda kasutajamugavust, mida me soovime enda klientidele pakkuda.“

Allikas: Kaubandus.ee

 

Autor: Maarit Eerme, kaubandus.ee toimetaja

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755