Mobiilne strateegia on iga ettevõte kommunikatsiooni vajalik osa

Mis on mobiilne strateegia ja kuidas toimub sobiliku äpi väljatöötamine, rääkis 18. aprillil toimuva konverentsi Mobile first! eel sellel üritusel osalev Applaud juhatuse liige Henrik Aavik.

Kõigil on telefonid. Isegi need inimesed, kellel ei ole arvutit omavad mobiiltelefoni. Mobiilne strateegia on plaan kuidas kliendi juurde taskusse kohale jõuda. 

Mobiiltelefoni ekraan on iga ettevõtja jaoks tõotatud maa – kui oled seal, siis oled oma kliendi juures. Elu mõistagi nii lihtne ei ole. Mobiili ekraan on väike ja tee sinna jõudmiseks okkaline. Käituma peab targasti, muidu võid astuda teelolevatesse põhjatutesse aukudesse, mis neelavad kogu su aja ja raha.

Sellist plaani on vaja kõigil ettevõtetel, kellel kliendiga suhtlus plaanis on, isegi kui see piirdub mõttega, et “ärme veel midagi tee”. Sest siis on tegematajätmine kaalutletud otsus ning seda toetab eelarve mille prioriteedid on mujal.

Strateegia ülesehitus on mõistlik kaardistusena kujul, mis kirjeldab tulevikku kuhu tahetakse jõuda, siis olukorda hetkel ning lõpuks samme mis sinna viivad.

Mobiilne strateegia ei ole ainult kirjeldus äppidest. See katab ka mobiilse veebi, vestlusrobotid, omnichannel e-kaubanduse toe, lojaalsusprogrammid ning palju muud. Äppe endid on samuti erinevat tüüpi. On neid, mis juhivad droone või ka selliseid mis juhivad nuti-madratsit või nuti-õhkvesti.

Kõige keerulisem on vastata küsimusele, et mis sellest äpist kasutajale kasu on, miks ta peaks selle omale telefoni paigaldama? Kuidas luua äpiga väärtust? Kuidas teha äpi kasutusmugavus paremaks kui muudel infohankimise kanalitel? Vahel see ongi võimatu, kuid reeglina on igal alal võimalik leida meetod, mis sobib ettevõtte äriprotsessidega ning kaasab kliendid paremini kui varem.

Linkedini looja on öelnud, et kui tuled lahendusega turule ning oled selle üle uhke, siis tulid ilmselt liiga hilja. Nii on ka äppide maailmas, kui keegi kurdab, et äpp on liiga kallis, siis võib-olla arendas ta selle liiga üle. On olemas veebiäppide tehnoloogia kus äpp sisuliselt jookseb brauseris. See on parim viis oma äpiidee testimiseks – kui kliendid hakkavad äppi kasutama, siis saab alati selle ümber kirjutada korralikuks ja ilusaks äpiks. Mobiilne strateegia kirjeldab ära ka mõistliku tee turule tulemiseks.

Populaarsust on kogumas chatbotid

Peale äppide on populaarsust kogumas ka vestlusrobotid ehk chatbotid. Oma olemuselt on nad äppide sarnased, ainult nuppude asemel on seal võimalik kirjutada ja need töötavad juba olemasolevates vestlusäppides. Funktsionaalsuselt saab Messengeri äpi sees töötav vestlusrobot teha pea kõike sama mis äpp – tuvastada asukoha, vahendada makseid, pidada ostukorvi, lugeda lojaalsuspunkte, näidata pilte ja videosid. Paremuse äppide ees toob kolm argumenti: a) vestlusroboti keskkond on kasutajale õppimata tuttav, kõik ju kasutavad mõnda messengeri, b) ei pea võitlema HomeScreeni kinnisvara pärast, et klient su üles leiaks ja c) hinnalt on ta väikesem kui äpp kuna äppide puhul kulub suur osa eelarvest kasutajaliidese loomiseks, mis messengeris juba tehtud.

Mobiilne maailm suur ja täis üllatusi. Mobiilse strateegia loomine oma ettevõttele aitab selleks valmis olla ning vajadusel innovatsioonilaine harjal eduka tuleviku poole surfata.

18. aprillil toimuval konverentsil MOBILE FIRST! esineb avaettekandega
Taani mobiiliteenuste ja -rakenduste strateegilise optimeerimisega
tegeleva agentuuri Mobtimizers asutaja ja tegevjuht Brian Egerup Kj¿rulff
ning räägib mobiilistrateegia loomisest lähemalt. 
Konverentsil tuvustavad oma kogemuslugusid Eesti ja ka maailma parimaks tunnistatud äppide loojad. 

Tutvu programmiga ja registreeru SIIN

Osale arutelus

  • Henrik Aavik

Toetajad

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Derivco is looking for a TECHNICAL COORDINATOR

Derivco Estonia OÜ

14. oktoober 2017

Derivco is looking for a SENIOR JAVASCRIPT DEVELOPER

Derivco Estonia OÜ

22. oktoober 2017

Arvamused

Teabevara