Autor: Aali Lilleorg • 30. mai 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti ja Peipsi-äärsed sibulad jõudsid üleeuroopalisse netimängu

Foto: Pixabay
Maailma juhtiv pakiveoteenuse osutaja DPD Grupp lõi omanäolise logistikateemalise netimängu, mis ärgitab inimesi üle Euroopa lahendama põnevaid keskkonnahoidu toetavaid ülesandeid, mille ühe osana saab 2. juunil kaasa lüüa virtuaalses Peipsi mahesibulate kogumises.

Neljast osast koosneva Euroopa vastutustundlikkuse nädala raames loodud mängu viimane päev, 2. juuni tutvustab muuhulgas ainulaadset Peipsi mahesibulate kogumise ja laialikande projekti, millega aidati Peipsi piirkonna sibulakasvatajad taas majanduslikult järjele. Mängija ülesandeks on etteantud aja jooksul võimalikult palju sibulaid Peipsi veerelt kokku korjata. 

DPD Grupil tekkis idee Peipsi-äärsed sibulad netimängu kaasata pärast Eestis aastaid ellu viidud projektiga tutvumist. “Oleme Rae vallaga koos Peipsi sibulakasvatajatel aidanud viimasel viiel aastal nii sibulate tellimuste kogumisel kui ka laialikandmisel. Koostööst sündinud tugi Peipsi piirkonna sibulakasvatajatele oli inspiratsiooniks ka üleeuroopalise vastutustundliku ettevõtluse mängu tegijatele,” lausus DPD Eesti AS-i tegevjuht Rainer Rohtla. “Usun, et saame läbi miljonite nutiseadmete viia Eesti ja meie omapära eurooplaste teadvusesse.”

Peipsiäärsete sibulakasvatajate toetamise projekt sai alguse 2012. aastal. “Kuna oma tervise ja majandusliku kitsikuse tõttu ei olnud sibulakasvatajad võimelised oma saadusi laatadel ja turgudel müüma, siis saime nende ettevõtmisele tasuta transpordiga õla alla panna ning aidata sealsed inimesed majanduslikult taas ree peale,” sõnas DPD esindaja. ”Aastate lõikes on sibulate tellimusmaht kasvanud – 2015. aastal täideti ühtekokku 300 tellimust 9500 kg sibulate laialiveoks ning ettevõtmisest on eeskuju võtnud teisedki omavalitsused, aastas viiakse üle Eesti laiali ligi 15-20 tonni sibulaid.”

Mängu platvorm on avatud 30. maist 2. juunini ning nelja päeva jooksul tuleb mängijal ehk kulleril ülesannete lahendamisel kasutada erinevaid keskkonnasäästlikke ideid. Näiteks tuleb paki transportimisel leida kõige lühem marsruut, võimalusel kasutada selleks ka alternatiivkütust või mõelda välja optimaalseim lahendus pakkide sorteerimisel.

Läbi erinevate ülesannete tutvustab DPD vastutustundliku ettevõtluse põhitõdesid, milleks on süsinikuneutraalne pakivedu, tark linnalogistika, innovatiivne ettevõtlus ja lähedaste kogukondade toetamine.

Keskkonnasäästlikke oskusi saab mängus proovile panna siin: https://brucereducegame.dpdgroup.com/.

Mängus osalejatel on võimalik võita erinevaid väärtuslikke auhindu alates elektrijalgrattast kuni tasakaaluliikurini. 

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755