Autor: ITuudised.ee • 8. juuni 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Stokkeris paigaldati Eesti esimene jaekaupluse kiirteenindaja

Foto: Cleveron
Kui varem pidi klient e-poest ostetud kaubale järele minema esinduspunkti ning kauba kätte saama klienditeenindajalt, siis nüüd saavad kliendid, kes hindavad kiirust ning mugavust, selle kätte kiirteenindaja käest.

Kiirteenindaja on pakiautomaat, mis on integreeritud Stokkeri e-poega ning automatiseerib nii kauba edastust kui ka kliendisuhtlust. Stokker ostab Cleveronilt riistvara ning tarbib igakuiselt Collect.Net tarkvara kuulitsentsi.

Collect.Net tarkvara abil on võimalik mugavalt sisestada pakiinfot ning jälgida, millised pakid on liiga kauaks kappi ootele jäänud. Collect.Net’i keskkond saadab teavitusi klientidele, mis klienditeenindajate koormust oluliselt leevendab.

Stokker tööriistakeskuse Viljandi müügipiirkonna juhi Viljar Türner sõnul on ta viimase viie aastaga täheldanud klientide tarbimisharjumustes kardinaalseid muutusi. "Kui toona tuldi perega nädalavahetusel Viljandisse poodlema, käidi ja vaadati riiulil tooteid, siis täna see enam nii ei ole. Kliendid on muutunud teadlikumaks ning teevad ostuotsuse kodus (uurides lisa kodulehtedelt, foorumitest), võtavad poega ühendust (telefon, e-pood, meil) ning tulevad poodi ainult tootele järele,” selgitas Türner ja lisas, et hinnanguliselt 70-80% selle aasta kevadhooaja aiatehnikast just nii müüdud. Teiselt poolt tõi ta välja, et ei ole põhjust lasta avatud arvega ja ettemaksuga tasunud klientidel poes ootejärjekorras seista, kui viimased on tulnud kauplusesse oma ettetellitud kaubale järele. Nüüd sisestatakse sellised pakid meie nutikasse kiirteenindajasse ning klient saab kuni 10 sekundiga kauba kätte. Varem kulus kauba kättesaamiseks umbes 10-15 minutit: esmalt järjekorras, et teenindajani jõuda, seejärel, et klienditeenindaja laost paki leiaks ning et allkiri jõuaks õigele dokumendile.

Samuti saadab kiirteenindaja klientidele välja teateid ning võimaldab saata kordusteateid. Türneri sõnul tehakse seda täna manuaalselt ja nii jäävad tihti mõne kliendi pakid nädalateks saajat ootama - kordusteavitustega püütakse see probleem normaliseerida.

Pärast edukat katsetusperioonid on siht paigaldada välistes tingimustes kiirteenindaja 33 Stokkeri esindusse üle Baltikumi. “Võib-olla mõne aasta pärast ei tarvitsegi meil poode nädalavahetusel lahti hoida ning kliendid saavad tellitud pakid lihtsalt poe ees asuvast pakiautomaadist kätte," rääkis Türner. 

Collect.Neti juht Kaur Ojakivi Stokkeri kaupluse kiirteenindaja juures.
Foto: Erakogu
Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755