Autorid: Äripäev, Редакция специальных проектов Äripäev • 11. juuli 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rain Rannu võrdleb eestlaste uut äriideed Netflixiga

Rain Rannu
Foto: Andres Haabu
Noored eestlased on loonud mobiilse autode aurukäsipesu firma UpSteam, kuhu on teiste seas raha paigutanud Fortumo omanikud, Taxifysse ja Veriffi investeerinud Rain Rannu ja Veljo Otsason, kirjutas Äripäev

„UpSteam teeb autopesulatega sama, mida Netflix tegi videolaenutustega. Me kõik tahame sõita puhta autoga, aga kellele meeldib autopesulas käia?“ on Rain Rannu öelnud UpSteami kohta. Tema hinnangul võimaldab ettevõtte tehnoloogia muuta autopesu taustateenuseks, millele enam kunagi mõtlema ei pea.

Tänavu veebruaris asutatud ettevõte lõpetas möödunud nädalal oma esimese investeerimisringi, kus kaasas Rannult ja Otsasonilt 25 000 eurot. UpSteami juhi Martin Kristersoni sõnul on veel neli investeerimishuvilist, kellega on läbirääkimised pooleli.

UpSteami põhimõte seisneb selles, et see tuleb ise täisvarustuses kliendi juurde ja peseb auto keskkonnasõbralikult puhtaks just seal, kus kliendile sobib. UpSteam peseb autosid sooja puhta veeauruga, mis võimendab pesuomadusi ja säästab loodust. Ühe auto pesemiseks kulub 4-10 liitrit vett, mis on kuni 30 korda vähem kui tavakäsipesulates. 

Veljo Otsason märkis, et Upsteam on oma ajast hoolivale autoomanikule kuldaväärt teenus. „Kliendina olen võitnud mitu tundi kuus lisaaega põnevamate asjadega tegelemiseks kui autopesulas käimine,“ ütles ta.

UpSteami asutasid Martin Kristerson, Valjo Kütt ja Aleksis Anijärv.

„Meil on Eestis nii palju innovatiivseid ja inspireerivaid ettevõtteid, aga autode pesemine on jäetud millegipärast eelmisesse sajandisse,“ ütles Kristerson pressiteate vahendusel. „Ma usun, et mobiilne aurupesu ongi autopesu tulevik. Seda kinnitavad inimesed, kes on UpSteam innovaatlist pesemisviisi proovinud või näinud, ning ka need riigid, kus aurupesu juba aastaid populaarsust kogunud on.“

Allikas: Äripäev

Valjo Kütt, Marko Nahkor ja Martin Kristerson UpSteamist
Foto: Grete Teigamägi
Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755