Autor: ITuudised.ee • 26. juuli 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

GfK: Uue tahvelarvuti soetas Eestis 2017 esimesel poolaastal 19 300 jaeklienti

Foto: Pixabay
Turu-uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel müüdi selle aasta kuue kuuga Eestis kokku 19 300 tahvel- ja 23 100 sülearvutit. Elisast soetas käesoleva aasta esimeses pooles uue tahvelarvuti rohkem kui 5000 klienti ning tugevalt kasvas ka sülearvutite müük.

Elisa juhatuse liige Andrus Hiiepuu märkis, et kui nutitelefon on inimesele kiireks suhtlemiseks, pildistamiseks ja filmimiseks, siis tahvelarvutit kasutatakse peamiselt info otsimisel, raamatute lugemisel ja meedia tarbimisel. „Sülearvuti soetab endale aga see klient, kes soovib seadmega tööd teha või seda abimehena õpingutel kasutada,“ täpsustas Andrus Hiiepuu.

Hiiepuu märkis, et tahvel- ja sülearvuteid valides on kliendile olulisteks kriteeriumiteks hea akukestvus ning kaal ehk see, et seadet on hea ja kerge kaasas kanda. Tähelepanu pööratakse ka seadme heale välimusele.

Sülearvutite müügiga alustas Elisa eelmise aasta lõpus ning tänaseks valivad sajad kliendid uue sülearvuti just Elisa tootevalikust. „Alustasime testmüükidega ning täna võime kindlalt öelda, et sülearvutite müük Elisas kasvab kiires tempos ja laiendame oma tootevalikut tulevikuski,“ kinnitas Elisa juhatuse liige, lisades, et peamiselt armastavad kliendid sülearvuteid valida Elisa e-poest.

Keskmiseks tahvelarvuti hinnaks kujunes esimesel poolaastal Elisas 205 eurot, mis on 20 eurot vähem kui aasta tagasi samal ajal. Keskmine sülearvuti hind kasvas tunduvalt, kuid seda seetõttu, et Elisa sülearvutite tootevalikusse lisandus hinnalt oluliselt kallim Apple. Nii oligi käesoleva esimeses pooles keskmiseks sülearvuti hinnaks 690 ja aasta tagasi samal ajal 430 eurot.

Elisa kliendid eelistasid nii tahvel- kui ka sülearvutite müügis Lenovot, mis on olnud klientide seas stabiilne lemmikbränd kuust kuusse. „Praeguse seisuga saame öelda, et Lenovo jätkab liidrina nii sülearvutite kui tahvlite müügis ka teisel poolaastal, kuid samas pakub talle tugevat konkurentsi mõlemas segmendis Apple,“ ennustas Andrus Hiiepuu tahvel- ja sülearvutite müügi trende selle aasta teises pooles.

Kõige populaarsemad brändid tahvel- ja sülearvutite müügis esimesel poolaastal olid Elisa klientide seas Lenovo, Samsung, Apple, Asus ning Huawei. 

Elisas enimmüüdud menukaimad tahvelarvutid 2017 esimesel poolaastal:

Lenovo Tab 3 (8 tolline)Samsung Galaxy Tab A (9,7 tolline)Lenovo Tab 3 A10-70 BusinessAsus ZenPad 10.1Samsung Galazy Tab A (10,1 tolline)

Elisas enimmüüdud menukaimad sülearvutid 2017 esimesel poolaastal:

Lenovo Ideapad 110-15ISKLenovo B50-50Apple Macbook Air 13 (128 GB)Lenovo Ideapad 100 – 15IBDDell Vostro 15

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755