28. november 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Selgusid Ajujahi kolmkümmend paremat ideed

Foto: Ajujaht
Ajujahi žürii valis nädalavahetusel saja parima äriidee seast konkursi järgmisesse vooru kolmteist edasipääsejat Tartumaalt, üheksa Tallinnast ja viis Harjumaalt. Jõgevamaalt, Läänemaalt ja Pärnumaalt pääses igast maakonnast edasi üks idee.

Ajujahi ellukutsuja Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EASi) juhatuse esimehe Alo Ivaski sõnul on konkursile esitatud ideede tase muutunud aasta-aastalt aina paremaks. „Järgmisesse vooru pääsenud ideed on küpsed ja paljud neist juba kasutusvalmis tooted ning teenused,“ lausus Ivask. „Hea meel selle üle, et mitmed möödunud aastal osalenud meeskonnad otsustasid oma ideega osaleda ka sel aastal ning mitu neist pääses kolmekümne parema sekka. Esile saab tuua ka seda, et konkursil osales mitu ideed, mis panustavad e-riigi arengusse – Mullaproovi rakendus teeb põllumeestel mullaproovide raportite esitamise lihtsamaks ja FoodDocs on tulevikus toidutöötlejatele enesekontrolliplaani koostamisel asendamatuks abiliseks,” lisas ta.

SEB Balti divisjoni strateegia valdkonna juht Andra Altoa avaldas head meelt selle üle, et mitmed ideed lahendavad sotsiaalseid ja ühiskonnas tundlikke kitsaskohti. Edasipääsenute hulgas olid tugevad rahvusvahelised meeskonnad, kus olid hästi põimitud professionaalsed teadmised ning teadus-arendustöö. „Sotsiaalse ettevõtluse ideed lahendasid reaalseid ja ühiskonnas tähelepanu vajavaid probleeme. Ajujahi arenguprogrammi pääses neli sotsiaalse ettevõtluse ideed – CareMate, HopeHolders, Makerlabi inseneeriakomplektid ja Triumf Gamification, mis kõik keskenduvad erinevatele ühiskondlikele probleemidele ja sihtgruppidele,” rääkis Altoa. CareMate viib kokku erivajadustega inimesed hooldajatega, HopeHolders on veebikeskkond, kus on võimalik leida kiiret abi inimestel, kel on elus raske moment või tupikseis, Makerlabi inseneeriakomplektid arendavad koolinoorte praktilisi oskusi kasutusvalmis ehituskomplektide abil ja Triumf Gamification pakub vähihaigetele lastele psühholoogilist tuge mängurakenduse kaudu, kus lapsed saavad kehastuda superkangelasteks.

Elisa tooteturunduse osakonna juht Mailiis Ploomann rääkis, et žürii pidas idee kõrval oluliseks ka meeskonda selle taga. „Idee võib ajas muutuda, kuid jätkusuutlikkuse tagab toimiv meeskond. Elisa alustas eelmisel aastal koostööd Ajujahil osalenud Mindtitani projektiga MARKUS. Kuigi nende idee muutus palju, jätkub meie koostöö tänaseni just nende tugeva meeskonna tõttu. Kõik kolmkümmend edasipääsenud meeskonda olid juba väga hästi sissetöötatud tiimid, kelle vahel läheb konkurents võidu nimel kindlasti tihedaks,” ütles Ploomann.

Edasipääsenud ideedest pärineb 9 info- ja kommunikatsioonitehnoloogia, 7 tööstuse ja disaini, 4 sotsiaalse ettevõtluse, 6 energeetika ja keskkonna, 2 loomemajanduse, 1 tervise ja biomeditsiini ning 1 turismi ja teenusmajanduse valdkonnast.

Eesti suurima äriideede konkursi ellukutsuja on EAS, partner SEB ja suurtoetaja Elisa. Lisaks toetavad Ajujahti Elering, Levira, Tehnopol, advokaadibüroo Triniti, Ülemiste City, Harku vald, Hiiu vald, Pärnu linn, Saue vald, Tallinna linn, Tartu linn, Viimsi vald ja Võrumaa Omavalitsuste Liit. Ajujahi elluviimist rahastab EAS Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Top 30 hulka pääsenutega saab tutvuda www.ajujaht.ee.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755