Thomas Edison kirjutas 1883. aastal, et ta peab tehnoloogiaajastu üheks suuremaks läbimurdeks just akut.
Praegu, mil autotootjad tulevad üksteise järel välja uudistega, et tahavad traditsioonilise sisepõlemismootori vahetada elektrimootori vastu, näib, et Edisonil ei saanud rohkem õigus olla.
Akumaailma puhul tuleb ilmselt enamikule esimesena pähe Tesla 5 miljardit maksev gigatehas. Tegelikult pakub see valdkond investoreile aga hoopis laiemat ampluaad võimalusi.
Enamik tänapäeval kasutatavaid akusid on liitiumakud. Ühe seesuguse võib leida nii nutitelefoni seest, samas sisuliselt samal põhimõttel töötavad ka elektriautodel ja hübriididel kasutatavad akud. Tõsi, neljarattaliste puhul on tarvis hoopis võimsamaid akusid ning see ongi koht, mis pakub ühtlasi ka investeerimisvõimaluse.
Selgub, et akutootjad paiknevad peamiselt Kagu-Aasias. Sealjuures on märkimisväärne, et kuigi Tesla puhul räägitakse selle gigatehasest, ei tooda ettevõte siiski ise akuelemente. Seda teeb Tesla Jaapani partner Panasonic. Teised akuelementide tootjad, keda võib esile tuua, on näiteks LG Chem ja Samsung SDI, mis, nagu nimestki võib järeldada, on vastavalt LG ja Samsungi tütarettevõtted.
Loe pikemalt Äripäevast.
Autor: Pille Ivask, kaasautor