„eCall on automaatne hädaabi teavitussüsteem, mis aktiveeritakse tõsise õnnetuse korral automaatselt sõidukisiseste anduritega või käsitsi. Automaatkõne tehakse Häirekeskusele koos abivajaja asukoha ja muu vajaliku infoga,“ selgitas CGI Eesti ärijuht ja eCall projekti eestvedaja Erik Tiits. „Kõnealuse rakenduse mõju rahvatervisele ei pruugi küll veel lähiaastatel olla suur, aga see on suurepärane näide üha rohkem digitaliseeruvast tulevikust. Tarkvarafirmade võimekus luua inimeste elukvaliteeti parandavaid nutikaid IT-lahendusi aina kasvab ning riigil tellijana on siin suurepärane võimalus olla teenäitajaks ja Eesti e-eduloo taastootjaks.“
Vastava süsteemiga peavad olema varustatud alates 31. märtsist kõik 2018. aastal Euroopa Liidu liikmesriikides müügile tulevad sõiduautode uued mudelid. Iga EL-i riik peab valmis olema automaatkõnede vastuvõtuks – täna on Eestil see võimekus juba olemas.
CGI ja Eesti Häirekeskuse hea koostöö ulatub aastate taha – 2014. aastal lõi CGI kiiret digikaardipõhist infovahetust Häirekeskuse ning kiirabi- ja päästeautode vahel võimaldava geoinfosüsteemi GIS-112, mis tunnustati Eesti aasta logistikateoks ning nomineeriti World Summit Awards 2015 innovaatilisemate IT- lahenduste auhinnale.
1976. aastal asutatud CGI, mille osa on ka CGI Eesti AS, on globaalne IT- ja äriteenuseid pakkuv ettevõte, mis tegeleb kõrgtasemel ärikonsultatsiooni, süsteemide integratsiooni ning outsourcing teenuste pakkumisega. CGI tooteportfelli kuulub üle 150 unikaalse tarkvarateenuse ja -lahenduse ning meil on 40 riigis üle 75 500 spetsialisti. Eestis oleme tegutsenud üle 20 aasta ning meil töötab täna üle 200 spetsialisti.