1. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Elisa testib uusi teenuseid lean startup meetodil

Foto: Kuvatõmmis
Elisa Eesti arendab uusi äriklienditeenused lean startup meetodil ja asub koostööd tegema erinevate idufirmadega.

Telekomifirma teatel on tarbijate ootused rohkem kui kahekümne aastaga kardinaalselt muutunud: varem sõideti levialasse, täna tekitab nurinat keset raba puuduv mobiililevi.

Ärikliendiüksuses leiti, et kõige sobivam meetod muutustega kohanemiseks ja teenuste vajadusel kiiresti ümbertegemiseks on lean startup, mille käigus tehakse koostööd idufirmadega.

„Tänaseks ei õpi me ainult startupidelt, sest tegelikult oleme õppinud ka kaitseväelt, kes kasutab sõjaväelist otsustusprotsessi, loovagentuuridelt, kes kasutavad väga sarnaseid meetodeid lean startupiga ja paljudelt teistelt,“ ütleb Elisa äriarenduse osakonna juht Merli Üle.

Tema sõnul läheneti varem klientidele ja tehnoloogiale vale külje alt. Küsiti valesid küsimusi, mille vastustega polnud midagi peale hakata ja tehnikas võrreldi üldiseid spetsifikatsioone. „Tegelikult peab vahendid andma inimesele kätte ja koguma infot, kuidas nad teenuseid-seadmeid päriselt kasutavad,“ tõdes Üle. Kogu see protsess peab käima ka kiirelt – nii äriliselt kui tehnoloogiliselt.

Elisa korraldab kord aastas kaks päeva kestva ürituse Idee Garage, kus soovi korral saab osaleda iga töötaja. Ürituse raames kaardistatakse teenusideid ja testitakse idee vajadust ning mõeldakse ka võimalikele koostööpartneritele.

Koostöö idufirmadega on Elisa teatel võtnud struktureeritud vormi, mida juhivad praktikaprogrammi raames toimetavad startup scouterid, kelle eesmärgiks on toetada era- ja ärikliendi üksusi uute toodete-teenuste väljatöötamisel ning sobivate koostööpartnerite leidmisel.

Elisa teatel toob koostöö idufirmadega kaasa kiiremad protsessid ja otsused, ressursside ja ideede jagamise ning uued viisid koostööks. Ühtlasi mõistetakse paremini kliendi vajadusi, jagatakse riske, õpitakse ebaõnnestumistest ning tuuakse toode või teenus kiiremini turule.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755