Autor: ITuudised.ee • 14. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vähemalt kord kuus ostab veebist asju vaid 33% netikasutajaist

Foto: Pixabay
Eesti e-ostlejat Euroopaga võrreldes selgub, et meil teeb vähemalt ühe füüsilise eseme ostu kuus 33% interneti kasutajatest, samas Euroopa keskmine on 54% ja Inglismaal lausa 66%.

Pakiveoteenuse pakkuja DPD tellitud ja Kantar TNS teostatud rahvusvahelisest uuringust selgub, et kui muidu sooritavad Eesti inimesed teiste riikidega võrreldes keskmiselt vähem e-oste, siis tehnika ja tehnoloogia valdkonna tooteid tellitakse e-poodidest keskmisest rohkem.

Vastates küsimusele, et mida Eesti e-ostlejad on viimase aasta jooksul tellinud, selgus, et kõige enam on ostetud tehnikat ja elektroonikat (39%), ilu- ja tervisetooteid (36%), riideid (33%), vaba aja tooteid (30%), jalatseid (26%) ja raamatuid (24%).

„Erinevaid numbreid ja mahte vaadates võib tõusva trendina välja tuua, et Eesti inimesed ostavad interneti vahendusel üha rohkem raamatuid ja erinevaid väiksemaid kodusisustuse tooteid. Ilmselt on just nendes valdkondades oodata järgnevate aastate jooksul ka keskmisest rohkem suurenevaid mahte,“ märkis DPD Eesti müügi-  ja turundusjuht Janek Kivimurd.

„Samas on aga eriti tähelepanuväärne hüppeliselt kasvanud toidukaupade tellimise hulk, mida uuringu järgi laseb endale koju tuua lausa 10% e-ostlejatest ning 6% teeb seda vähemalt korra kuus,“ lisas ta.

Enim tellitakse tooted – peamiselt just tehnika, elektroonika, riiete ja aksessuaaride  valdkonnast – Hiinast. Tervelt 65% Eesti e-ostlejatest on öelnud, et on teinud tellimusi Hiina kauplustest, 51% Inglismaalt ning 39% Saksamaalt.

„Mujal Euroopas eelistatakse välisriikidest tellides pigem geograafilist lähedust, ligi kolmandik ostlejatest teeb oma tellimused naaberriikidest. See vähendab ju ka kohale toimetamise aega. Meil sooritab ostu mõnest naaberriigi e-poest – Lätist, Soomest või Venemaalt – keskmiselt iga viies tarbija,“ märkis Kivimurd.

„Põhjus, miks suur osa Eesti e-ostlejatest teostab oma tellimused enamasti just kaugematest riikidest on see, et piirkonnas olevas kaubandusvõrgus vastav toode lihtsalt puudub või on tunduvalt kallim,“ selgitas ta.

DPD grupi e-poodlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 23 450 osalejaga 21 Euroopa riigis, sh Eestis. Valimisse kuulusid alates 18aastased inimesed, kes eelmisel aastal olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis. 

Siseriiklikku ja rahvusvahelist kullerpostiteenust osutav DPD teenindab Eestis nii era- kui ärikliente ligi 200 kulleri ja enam kui 180 sõiduki abil. Ettevõte annab tööd 127 inimesele.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755