Autor: ITuudised.ee • 26. aprill 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vainu: juturobot muudab kliendisuhtluse efektiivsemaks

Indrek Vainu
Foto: Erakogu
Automatiseeritud juturoboteid loova idufirma AlpaBlues juhi Indrek Vainu sõnul on tehisintellekti võimalik edukalt kasutada kliendisuhtluses.

Masinõppest ja tehisintellektist räägitakse palju, aga kaugeltki kõik pole Vainu kinnitusel seda veel reaalselt kasutanud või selles ärilist kasu näinud.

„Kui paar aastat tagasi AlphaBluesiga alustasime, siis teadsime, et soovime midagi tehisintellekti valdkonnas teha, kuid otsisime oma nišši ja fookust,“ selgitas ta teaduspargis Tehnopol toimunud innovatsiooniprogrammi Level11 seminaril.

Kliendisuhtluseks on inimtööjõud Vainu sõnul sageli liiga kallis ning see on valdkond, milles robotid suudavad väärtust luua. Tema väitel meeldib inimestele chati kaudu vestelda, kuna see on kiire ja lihtne.

„Inimene on üldiselt egoist. Tal ei ole vahet, kas ta räägib roboti või inimesega. Inimene tahab kiirelt adekvaatset vastust ja kui robot selle talle annab, siis ta on rahul. Roboti võlu peitub selles, et ta suudab vestelda korraga kasvõi miljoni inimesega,“ märkis ta.

„Seetõttu ongi ettevõtte seisukohalt oluline analüüsida, kui palju vestlusi päevas tuleb pidada. Kui neid ei ole palju, siis võib olla odavam ja lihtsam palgata inimene, kes küsimustele vastab. Kui neid vestlusi on aga väga palju, siis on kokkuhoid kindel,“ sõnas Vainu.

Juturoboteid kasutatakse üha rohkem, kuid reeglina on nad inglise, hispaania või mõne teise suurkeele põhised. Seetõttu otsustas AlphaBlues luua platvormi, mis mõistaks ka väiksemaid keeli.

„Täna keskendume oma müügis näiteks Poola turule, kus elab 40 miljonit inimest ja kus me näeme väga suurt potentsiaali selles, et robot suudab küsijale vastata tema emakeeles,“ selgitas Vainu. Tema juhitav AlphaBlues lõi hiljuti võimaluse oma toote kaudu häälkäskluse põhiseid süsteeme ehitada.

Keel ja inimkõne on Vainu sõnul midagi nii keerulist, et arvutite algoritmid pole veel piisavalt arenenud, et suudaks inimesi täielikult asendada. „Pigem tegeleme sellega, kuidas inimeste tööd lihtsamaks ja efektiivsemaks teha,“ selgitas Vainu.

Level11 programm on ellu kutsutud Kredexi ja Startup Estonia poolt ning viiakse ellu BDA Consultingu ja Teaduspargi Tehnopol koostöös. Teenuseid rahastatakse „Startup Estonia programmi“ raames Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755