Ajujahi võitja: kolme aastaga 30miljonise käibeni

Ajujahi võitjad.
Ajujahi võitjad.

Eesti suurima äriideede konkursi Ajujaht võitis digitaalse toiduohutuse platvorm FoodDocs, mis soovib kolme aastaga saavutada 30 miljoni eurose aastakäibe.

Ajujahi võiduga 30 000 eurot teeninud firma juhatusse kuuluvad Katrin Liivat ja Karin Repp.

FoodDocs aitab toiduga tegelevatel ettevõtetel tagada, et toiduohutuse dokumendid vastaksid nõuetele ja oleksid paberivabad. FoodDocsi digitaalne enesekontrolli plaan hakkab andmete esmakordsel sisestamisel ettevõtete jaoks ise tööle ja annab tähelepanu vajavatest kohustustest ettevõttele märku. FoodDocsi enesekontrolliplaan lihtsustab toidukäitlejate seadusest tulenevat aruandlussüsteemi.

Žüriiliige ja SEB innovatsioonijuht Mart Maasik ütles, et FoodDocsi viis võidule eelkõige nende kasvule orienteeritud mõtteviis. „Ajujaht pani loetud kuude jooksul tiimi küsimuste ette, mis aitasid neil välja selgitada ettevõtte selge sihi ja eesmärgi, mille nimel edasi pingutada. Nad ei ole kartnud teha otsuseid – need tõid selgeid tulemusi juba finaaliks,“ lisas ta.

FoodDocsi teatel sobivad nad väikese ja keskmise suurusega uuendusmeelsetele toidukäitlejatele, kelle jaoks on oluline aja ja raha kokkuhoid. Ettevõtte esimeseks sihtgrupiks on Eesti 15 000 toidukäitlejat, kellest soovime selle aasta lõpuks saada oma keskkonna kasutajateks 750 ehk 5% turust.

Euroopa Liidus on viis miljonit toidukäitlejat, kellel on kohustus järgida toiduohutuse dokumentatsiooni. FoodDocsi ambitsioon on jõuda kolme aastaga ELis ühe protsendini turust ehk 50 000 käitlejani, mille juures on kuumaksupõhine aastakäive 30 miljonit eurot.

Ajujahi teise koha ja 15 000 eurot sai uuendusliku süütegeeli tootja Biofire. Kolmanda koha ja 5000 euroga pärjati liikuvat autopesu teenust pakkuvat UpSteami.

Elisa Eesti juhi Sami Seppäneni sõnul polnud valiku tegemine lihtne. Tema sõnul võivad kõik võitjatena koju minna. „Areng, mille finalistid Ajujahi jooksul läbi teinud, on väga suur. Konkurss on kõiki aidanud heas mõttes ületama esimest ettevõtlusega alustamise kadalippu,“ märkis ta.

Ajujahi ellukutsuja Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) juhatuse esimehe Alo Ivaski sõnul tõestas tänavune hooaeg, et Ajujahil on Eesti ettevõtlussektoris täita tähtis roll. „Sügisel konkursile esitatud äriideedest kasvasid hooaja lõpuks välja mitmed toimivad ettevõtted, kellel on ka suur potentsiaal rahvusvahelisi turge vallutada,“ kinnitas ta.

Parimaks sotsiaalseks ettevõtteks valisid SEB ja Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik rakenduse Triumf Health (auhinnaks 5000 eurot), mis aitab psühholoogilise toe läbi lastel krooniliste haigustega võidelda.

Konkursi edukaimaks naisjuhiga tiimiks valiti FoodDocs (lisaauhind 3000 eurot) ning parimaks maaelu edendavaks äriideeks mereadrust biolagunev peenrakate Meremults (2000 eurot).

Ärikonkursi žüriisse kuulusid EASi nõukogu esimees Erki Mölder, SEB Grupi innovatsioonijuht Mart Maasik, Elisa Eesti juht Sami Seppänen, Baltcap Growth Fundi juht Heidi Kakko ja Fontese juhtivpartner Külli Lilleorg.

Ajujahti toetavad ka Elering, Levira, Tehnopol, advokaadibüroo Triniti, Ülemiste City, Harku vald, Hiiu vald, Pärnu linn, Saue vald, Tallinna linn, Tartu linn, Viimsi vald ja Võrumaa omavalitsuste liit. Ajujahi elluviimist rahastab EAS Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Osale arutelus

  • ITuudised.ee

    ITuudised.ee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

PASSWARE is looking for an OPERATIONS' MANAGER

Manpower OÜ

30. oktoober 2018

DERIVCO IS LOOKING FOR A SENIOR QA SPECIALIST

Derivco Estonia OÜ

17. november 2018

DERIVCO is looking for a TEST AUTOMATION TEAM LEAD

Derivco Estonia OÜ

17. november 2018

Teabevara