SEB ärikliente hakkas harima robot

Allan Parik
SEB juht Allan Parik.

SEB võttis Eestis kasutusele roboti Growby, mis tehisintellektil ja masinõppel baseerudes õpib ettevõtete kogemusest ning annab kogutud teadmisi edasi panga klientidest firmadele.

Masinõppe abil koondab robot endas nii maailma innovaatilisemate ning kiiremini kasvate ettevõtete kogemuse kui ka kogemused, mis on omandatud kolme SEB Kasvuprogrammi käigus, kus kokku osalesid 36 Eesti ettevõtet erinevatest valdkondadest.

Piloodina korraldatud digitaalses programmis nuputasid SEB spetsialistid, kuidas oleks võimalik laiendada Eesti ettevõtetele suunatud Kasvuprogrammi nii, et see jõuaks kümme korda enamate kasutajateni kui oma praegusel kujul. Mitmed ideed läksid ka testimisele ning nende lõpptulemusena kasvas välja maailmas ainulaadne lahendus – digitaalne ärimentor Growby.

"SEB Kasvuprogramm loodi eesmärgiga toetada ambitsioonikaid ettevõtteid, kes soovivad arendada ja laiendada oma äritegevust. Kasvuprogrammi digitaalne versioon võimaldab SEB-l jagada kogemust ja õppetunde mitte kümnete, vaid sadade ettevõtetega samaaegselt," ütles SEB juhatuse esimees Allan Parik.

Pangajuhi sõnul pole tehisintellekti kasutamine uudsete lahenduste väljatöötamisel enam lihtsalt sõnakõlks vaid reaalselt rakendatav tehnoloogia.

Growby nõustab ettevõtteid turvalises veebikeskkonnas suheldes ettevõtjatega ka läbi Facebook Messengeri, mille kaudu edastatakse nii õppematerjale aga ka meeldetuletusi kodutööde kohta.

"Tehisintellektil põhinevad lahendused aitavad langetada tarku otsuseid – oled sa siis ettevõtja või tarbija. Üldteada rakendustest saab näitena tuua juturobotid, mis annavad tarbijatele personaalseid soovitusi, valivad sulle meelepärast muusikat või toetavad digitaalses teenindusprotsessis soovituste ja vastustega. Growby on oma toimimispõhimõttelt sarnane – lihtsalt toetab ettevõtteid nende arenemises ja laienemises," selgitas Parik.

Viimaste kuude jooksul testis Growby võimekust kümmekond SEB Kasvuprogrammis osalenud ettevõtet, kellest pooled osalesid programmis üksnes Growby toel ja ülejäänud ettevõtted said tuge ja innustust ka mentoritelt.

Testi tulemusi kõrvutades selgus, et lennukate ambitsioonide ja eristuvate ideedeni jõudsid mõlemad testgrupid. Growby andis tiimidele ideid juurde, tõi selgust nii sihtgrupi seadmisel, uute turgude testimise osas kui viitas projekti nõrkustele.

Oma kiires ajagraafikus hindasid kõik ettevõtjad Growby aktiivsust neile projekti vahetähtaegade meelde tuletamisel ja järgmistele "missioonidele" suunamisel. Kolmekuulise pilootprojekti käigus tundsid ettevõtjad siiski ka vajadust mentoriga rääkida, eelkõige juhtudel kui meeskonnas oli vastandlikke arvamusi.

Digitaalse kasvuprogrammi järgmine grupp alustab SEBs sügisel.

Osale arutelus

  • Indrek Kald

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ITuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Arvamused

Teabevara