Autor: Indrek Kald • 2. juuli 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

OECD tippkohtumisel kiideti Eesti digioskusi

Tippkohtumist juhtinud Portugali haridusminister Tiago Brand?o Rodrigues ja OECD peasekretär Jose Angel Gurr?a.
Foto: OECD
Portugalis toimunud Majandusliku Koostöö ja Arengu Organisatsiooni (OECD) tippkohtumisel kiitsid mitmed sõnavõtjad Eesti elanike digioskusi.

OECD hariduse ja oskuste direktor Andreas Schleicher tõstis oma ettekandes esile Eesti ja Soome õpilaste hea oskuste taseme võrreldes õppimisele kuluva ajaga. Ta kinnitas, et head õpitulemused ei sõltu ilmtingimata õppimisele kuluvast ajast, vaid sellest, et kuidas, mida ja kui mõtestatult õppida.

Eesti haridus- ja teadusminister Mailis Repsi sõnul on Eesti riik digitaalsete teenuste poolest maailmas esirinnas. "Väga mitmed sammud, mida teised alles planeerivad, on meil elanikkonna digioskuste arendamiseks juba tehtud. Digitaalne kirjasoskus on loomulik osa kirjaoskusest tervikuna," ütles Reps oma sõnavõtus.

Tema kinnitusel on digitaalne uuenemine jõudnud haridusse, mis tähendab, et nii õpetamise viis kui ka teemad vajavad muutusi. "Näiteks on internetist kättesaadav igasugune info, seega on tähtis üle vaadata näiteks koolis õpetatavate faktiteadmiste hulk ning pöörata rohkem tähelepanu õpilaste oskustele infot leida, seda kriitiliselt hinnata ning õigesti kasutada," lisas Reps. Samas kinnitas ta, et hariduse digitaliseerimisest või õpetaja asendamisest tehnoloogiaga rääkida ei saa.

Oma esinemises tõi Reps esile ka Eesti lasteaedade tulevikku vaatava töö, mille üle võib uhkust tunda. "Igas riigis kasutatakse juba praegu infotehnoloogiat, nüüd peaksime aga rohkem mõtlema sellele, kui palju me vajame neid, kes meie tulevikku IT kaudu kujundama hakkavad. Eestil on hea kogemus IT-ekspertide juurdekasvuks täiskasvanute täiendusõppes. Veelgi mõjusamaks hindame IT-oskuste õppimise varast algus ehk robootika integreerimist õppetegevusse juba lasteaias".

OECD liikmes- ja partnerriikide ministrid ning OECD eksperdid arutasid Portos, milliseid oskusi on aina enam digitaliseeruvas ühiskonnas vaja ja kuidas muutusteks valmistuda.

Kohtumisel kinnitati OECD uuringute põhjal teravalt, et digioskuste lõhe toob kaasa ebavõrdsuse suurenemise maailmas. See tähendab, et paremate oskustega inimesed õpivad veelgi enam ja omandavad veelgi paremaid oskusi ning vähesemate oskustega inimesed jäävad üha rohkem maha. Märkimisväärne on juba praegune erinevus palgatasemes – kõrge ja madala digioskuste tasemega töötajate palkade vahe on 40%.

Digitaliseerimisest tulenevat töökohtade kaotamist ei peaks siiski nägema vaid kui riski, aga ka kui võimalust. Uute tulusamate töökohtade jaoks on vaja avaliku ja erasektori koostöös luua inimestele mitmekesiseid õppimisvõimalusi nii sisu kui vormi poolest. Loovus, uudishimu ja kiire kohanemisvõime on need inimlikud oskused ning omadused, mida tehisintellekt asendada ei saa, teatas ministeerium.

Laupäeval lõppenud tulevikuoskuste tippkohtumine toimus teist korda. Selle aasta kohtumist juhtisid OECD peasekretär Jose Angel Gurr?a ja Portugali haridusminister Tiago Brand?o Rodrigues.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755