Autor: Indrek Kald • 30. juuli 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Elisa testib neljapäevast töönädalat

Elisa töötaja klienti teenindamas.
Foto: Elisa
Alates suve algusest testib Elisa enam kui saja töötajaga telemüügi osakonnas neli päeva kestvat töönädalat. Senist tulemust hindab ettevõte väga heaks.

Elisa erakliendiüksuse juhi Andrus Hiiepuu sõnul peavad nad tähtsaks uudsete ja paindlike tööviiside kasutusele võtmist. "Tööjõuturg on pidevas muutumises ning tahame vastata inimeste vajadustele ja ootustele. Tänane tööotsija peab äärmiselt oluliseks tööaja paindlikkust ning Elisa on tulenevalt sellest välja töötanud mitmeid erinevaid paindliku tööaja mudeleid," selgitas ta.

Nii on Elisa aastaid võimaldanud oma töötajatele kaugtöö tegemist. Hiiepuu sõnul toovad sellest tööviisist rääkides paljud ettevõtted välja, et mitmetel ametikohtadel ei saa kaugtööd võimaldada.

"Täpselt nii see ka on, kuid samas on tööandjal võimalus alternatiivina erinevaid ajatöö võimalusi pakkuda. Elisa on tänaseks juba kuues esinduses kasutusele võtnud kuuetunnise tööpäeva ning nüüd testime ka neljapäevast töönädalat," rääkis ta.

Hiiepuu tõigi välja, et telemüügi valdkond ei pea olema rangelt piiritletud ning ka seal on võimalik proovida paindlikku tööaega. "Oluline on nii töötaja kui kliendi rahulolu, mistõttu tuleb ajaga kaasas käia ning vaadata, milliseid võimalusi ja muudatusi saab ellu viia. Üks võimalik muudatus puudutabki tööaega," rääkis ta.

Lisaks jätkab Elisa ka juba varasemalt esindustes kehtinud kuuetunnise tööpäevaga. Kuuetunnise ajatöö pilootprojekt startis Elisas 2016. aastal Kristiine esinduses, kus selgus, et lühendatud tööpäeva tulemusena töötulemused paranesid.

Tänu sellele otsustas ettevõtte laiendada selle põhimõtte kasutamist ka teistes Elisa esindustes. "Täna on kuuetunnine tööpäev kasutusel kuues Elisa esinduses Tallinnas ja Pärnus," märkis Elisa erakliendiüksuse juht Andrus Hiiepuu. Kuuetunnise tööajaga töötab praegu 16 elisalast. Tulevikus ootab lühem tööpäev ka Tartu esinduse töötajaid.

Elisa personalijuht Kaija Teemägi tõi välja, et oluline pole tööl oldud aeg, vaid tulemus. "Üks töötaja võib kuue tunniga jõuda palju rohkem tehtud kui teine kaheksaga, samamoodi jõuab mõni ka nelja päevaga oluliselt rohkem tehtud kui teine viiega," ütles ta.

"Elisa senine kogemus näitab, et lühendatud tööpäev ei vähenda tulemusi, vaid pigem parandab, sest tööpäeva lõpuni suudetakse olla aktiivne ja ergas," kinnitas Teemägi.

Lühemat tööaega kasutavad elisalased on tagasisides välja toonud, et nende töömotivatsioon on tõusnud, sest lisaks paremale teenistusele saavad nad märgatavalt paindlikumalt kasutada oma vaba aega kas õpingute, pere või huvialade harrastamiseks.

Nii kuuetunnise tööpäeva kui ka neljapäevase töönädalal puhul ei vähendanud Elisa töötajate põhipalka.

Tuhande töötajaga Elisa Eesti ASi siht on saada suurimaks kommunikatsiooni- ja meelelahutusettevõtteks Eestis. Elisa pakub mobiilside, interneti püsiühenduse ja TV-teenuseid ning võrgu- ja IT infrastruktuurilahendusi. Ettevõtte käive oli mullu 157,9 miljonit eurot.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755