Autor: Indrek Kald • 31. juuli 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uuring: nädal numbrivahetuseks on liiga pikk

Keskmiselt võtab operaatori vahetamise protsess aega kuus tööpäeva.
Foto: Raul Mee
Vaid kuuendik Eesti elanikest on rahul mobiilioperaatori vahetuseks kuluva nädalase ooteajaga, enamik soovib selle protsessi kiirendamist.

Küsitlusfirma Norstat korraldatud üle-eestilise uuringu kohaselt ootab 81% inimestest, et mobiilioperaatori vahetamine toimuks kiiremini, kui praegu riiklikult määratud. Nii on 39% inimesist nõus ootama vaid ühe, 34% kolm ning 8% viis päeva. Vaid 18 protsenti inimestest on nõus nädalase üleminekuajaga, nagu see praegu Eestis keskmiselt on.

Uuringu tellinud Tele2 tegevjuhi Chris Robbinsi sõnul on praeguse korra järgi kehtiv kuni kuue tööpäeva pikkune üleminekuperiood liiga pikk ning kliendile ebamugav.

"Kliendid ootavad ja väärivad, et nende otsus viiakse ellu nii kiirelt, kui võimalik. See on ausalt öeldes piinlik, et pakume klientidele üht kõige kehvemat operaatori vahetamise protsessi kogu Euroopas. Ja seda Eestis, kus me veame digitaalset innovatsiooni nii paljudes valdkondades," märkis ta.

Robbinsi sõnul on operaatori vahetus kunstlikult ebamugavam, kui see päriselt peaks olema. Seetõttu ei hakka osad inimesed vahetusele mõtlemagi, mis piirab Tele2 juhi kinnitusel tugevalt vaba konkurentsi ning paremate tingimuste saamist.

"Muudes teenusvaldkondades - näiteks panganduses - tunduks selline ajaline piirang ju täiesti ebamõistlik. Reaalsus on, et me ei taha, et meie kliendid lahkuksid, kuid kui nad on selle otsuse teinud, siis peaks see toimuma nii kiiresti kui võimalik," ütles Robbins.

"Kliendi jaoks oleks kiirem üleminekuaeg palju mugavam, sest nädala jooksul võib paljugi juhtuda. Pole haruldane, et mingil tehnilisel või bürokraatlikul põhjendusel hoitakse klientidest poolvägisi kinni ning inimene avastab nädala möödudes, tal ei toimi enam ei vana, ega ka uue operaatori SIM-kaart," lisas Robbins.

Tele2 juhi sõnul on olemas nii kliendipoolne soov kiiremaks protsessiks, tehniline võimekus ja digitaalset innovatsiooni vedava riigi kuvand, et olla oma klientide jaoks parim. "Ma arvan, et Eesti peaks olema siin liider. Kliendil on sellest selge ja oluline kasu ning see ongi ju eesmärk," ütles Robbins.

Senise praktika kohaselt kasutavad operaatorid üleminekuaega enda võrgust lahkuvate klientide tagasivõitmiseks, tehes neile vastupakkumisi.

Juunis liikus operaatorite vahel 5865 mobiiltelefoninumbrit. Juunis tühistati 4536 numbri teisaldamise avaldust.

Selle aasta esimese kuue kuuga on numbriliikuvuse raames Elisa 1206 kliendiga ning Tele2 150 kliendiga plussis, Telia on kaotanud 1353 klienti.

 

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755