Autor: Indrek Kald • 25. september 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Viik: IT-ala edu võib peituda kultuuris

IT-visionäär Linnar Viik.
Foto: Alina Birjuk
Tehnoloogiliste lahenduste edu võti ei seisne niivõrd nende kättesaadavuses, vaid pigem selles, milline on piirkonna sotsiaalne, kultuuriline ja religioosne taust, ütles IT-visionäär Linnar Viik.

"Võtame näiteks Eesti ID-kaardi. Oleme aastaid aidanud üritada sama teha Gruusias ja praegu ka Ukrainas, kuid selle õnnestumisel on väga suureks takistuseks see, kui patriarhid peavad inimeste numbritega määratlemist halvaks endeks," selgitas ta.

Sellest lähtuvalt tõdes Viik, et digilahenduste kasutuselevõtt peab olema läbimõeldud. "Ei tohi üle doseerida maitseainetega, mida ei oska kasutada," juhtis ta ettevõtjate tähelepanu sellele, et kuigi võimalusi näib palju ja lahendused on kättesaadavad, aitavad tulemust saavutada vaid need, millega oskame ümber käia.

Creative Unioni korraldataval ürituste sarjas Ambition esinedes rõhutas Viik, et igasugused taustteadmised – sotsiaalsed, kultuurilised kui ka religioossed – võivad olla määravaks tehnoloogiliste lahenduste vastuvõtmisel.

Lisaks Viigile arutlesid uue meedia valguses oma äri kasvatamise teemal ka kommunikatsioonibüroo Dalton juht Ivo Kallasmaa, portaali geenius.ee asutaja Henrik Roonemaa ning Suurbritanniast pärit Eestis tegutsev ettevõtja Robin Hawksworth.

Ivo Kallasmaa tõdes mitmetele rahvusvahelistele kogemustele tuginedes, et ettevõttele kampaania loomisel ei tohi hoolimata uue meedia laialdastest võimalustest unustada ka n-ö traditsioonilist meediat.

"Kordaläinud kampaania tähendab seda, et läbi on mõeldud strateegiliselt kõik sammud ning enamasti algavad need ikkagi just traditsioonilise meedia kaasamisest. Uus meedia annab seejuures võimaluse leida traditsioonilisele meediale väljund, et veelgi täpsemini jõuda sinna, kus on kliendid," ütles ta.

Ajakirjaniku vaatenurga uue meedia kasutamisele andis Henrik Roonemaa, kelle sõnul on tehnoloogia kiire areng loonud küll võimaluse teha meedia igatepidi kättesaadavaks, kuid see on toonud ka keerukaid tagajärgi.

Üheks selliseks on harjumus tarbida tasuta sisu, mida samaaegselt ka jõuliselt kritiseeritakse. "Me kurdame sageli selle üle, et klikimajandus on pealiskaudne ja õudne, aga samas pole kvaliteetse meedia sisu eest ka nõus maksma," nentis ta.

Eestis tegutseva Indoor.Ninja müügidirektor ja Nexperience'i asutaja Robin Hawksworth tõi omalt poolt välja, et kuigi uus meedia ja sellega kaasnevad tehnoloogilised võimalused tekitavad kiusatuse turundada korraga tuhandetele inimestele, siis õigem oleks keskenduda nendele üksikutele, kes aitavad jõuda tuhandete või isegi miljonite inimesteni.

Esimene Ambitioni meistriklass "Loovus ja raha" sai alguse 9. augustil, kui sõna võtsid Hooandja ja Fundwise’i asutaja Henri Laupmaa, Tallinna börsi juht Kaarel Ots, Tallinna Sadama turundus- ja kommunikatsioonijuht Sirle Arro, LHV institutsionaalse maaklertegevuse juht Ivars Bergmanis ja reklaamiagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht Urmas Villmann. Kolmas koolitus pealkirjaga "Loovus ja järjepidevus" toimub 18. oktoobril Navigatori ärimajas.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755