Autor: Aali Lilleorg • 28. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Toggli tegevjuht Krister Haav meeskonna keskel.
Foto: Toggl

Toggli suurim väljakutse on turundus

Viimastel aastatel äriedu nautinud ja sel aastal IT- ja arvutfirmade TOPis II koha saavutanud Toggl näeb arengutakistusena turundust, et kuidas jõuda potentsiaalsete klientide klientide teadvusesse.

„Me tegutseme globaalsel turul ja seetõttu on turundus päris suur töö,“ ütles intervjuus Toggli asutaja ja juhatuse liige Alari Aho.

OÜ Toggl

Arendab veebipõhist tööriista Toggle, mida kasutavad peamiselt konsultandid, kes müüvad töötundi üle maailma.

Asutatud 2007

Omanikud ettevõtete kaudu Ahti Aho, Krister Haav ja Kerli Haav

Maksvaid kliente 15 000, aktiivseid kasutajaid ca 370 000. Enamik kliente on väiksemad ettevõtted.

Peamised turud on USA, Suurbritannia, Kanada, Austraalia, Saksamaa ja Jaapan. Peakontor asub Tallinnas.

Käive 2018. aastal prognoositavalt 11 mln eurot, ollakse kasumis. 99% käibest tuleb välismaalt

Töötajaid 2017. aasta lõpuks 54, praegu grupis 90 inimest. 2/3 meeskonnast on pärit 25 eri riigist.

Mis 2017. aastal toimus, et edu saavutati?

Oleme aastaid püüdnud leida püsivat ja kasumlikku kasvu. Praegu on meil 15 000 maksvat klienti. Kuna tegutseme globaalsel turul, siis ilmselgelt on kasvuruumi veel palju. 2017. aasta polnud võrreldes eelmiste aastatega erand, toimus orgaaniline klientide arvu kasv. Püsivalt kasvas keskmise kliendi suurus ja käive, lansseerisime ka Premium-paketi rohkemate analüütikavõimalustega.

2018. plaaniks seadsime positiivse rahavoo kasvatamise, käibe kasvatamise kaks korda, kasutajate arvu jõulise kasvatamise, jätkata regulaarseid versiooniuuenduste juurutamisi, suurendada investeeringuid turundusele ja mobiilirakenduste kasutajate arvu kasvatamiseks ning keskmise maksva kliendi suuruse kasvatamise.

Kuidas 2018 on läinud?

Sel aastal oleme jätkanud üsna kiiret ja kasumlikku kasvu. Teeme hästi palju tööd turundusega. Näeme, et potentsiaalne turg on nii suur, et kasvuvõimalusi on palju. Peame Ameerika klientide silme ette jõudma ja selle nimel pingutame turunduse ja ka tootearendusega päris kõvasti. Oleme lansseerinud uued mobiiliäpid ja pidev tootearendus käib aina edasi.

Meeskond on veerandi võrra kasvanud, aasta tagasi oli 50 inimest ja praeguseks on töötajate arv üle 70.

Milliseid arengu takistusi näete?

See on miljoni dollari küsimus. Üks takistus kindlasti on turundus, et kuidas jõuda potentsiaalsete klientide otsustajate teadvusesse. Me tegutseme globaalsel turul ja seetõttu on turundus päris suur töö. Oleme õppinud, et turunduses ühte hõbekuuli ei ole, et kui lahendad ühe asja ära, siis on kõik väga hästi. See on pidevalt muutuv maastik ja tööd tuleb teha väga palju.

Turundus, aga miks mitte müük?

Müügiga on see lugu, et meie eesmärk on ehitada skaleeruv ettevõte ehk käive kasvab oluliselt kiiremini kui meeskonna suurus.

Keskmise kliendi aasta käive on 700 dollarit – see on nii väike summa, et seal ei ole käsitsi müügiga midagi teha. Iga nädal liitub 13 000–15 000 inimest ja otsemüük ei tule seetõttu kõne allagi.

Mida te turunduseks teete?

Internetiturundus on väga kiiresti arenev valdkond. Kasutajatest peaaegu pooled tulevad läbi otsimootori turunduse. Seda me teeme väga palju. Järjest kiiremini kasvab mobiiliturunduse osakaal ja see on meie jaoks üks kõige kiiremini kasvavaid valdkondi üldse. Märksõnad on SEO, content marketing ja väga palju tuleb meil kasutajaid ka isikliku soovituse kaudu. Seetõttu teeme palju “soovita sõbrale”- kampaaniaid. Sotsiaalmeedia on väga spetsiifiline valdkond.

Suuremad turud on Ameerika, kust tuleb kolmandik käivet, siis on Inglismaa, Kanada, Austraalia ja Jaapan. Euroopa riikidest Saksamaa, Holland jne. Kui kolmandik käibest tuleb Ameerikast, siis ülejäänu jaotub ühtlaselt üle maailma. Eesti käive on alla 1%.

Kuidas sellise turunduse puhul on info nii paljudesse erinevatesse riikidesse jõudnud?

Internetis on selline huvitav lugu, et seal riigipiire pole, v.a Hiinas ja Venemaal. Me ei ole kunagi lähenenud ühelegi turule geograafiliselt, vaid pigem sektoripõhiselt või klienditüübi põhiselt.

Ja see on hämmastav, kui sarnased on kanalid, millega ligineda Saksa või Ameerika konsultandile. Nad loevad samu meediaväljaandeid, otsivad samu märksõnu. Meil ei ole vaja olnud geograafilisele turule siseneda.

Äsja võitsite Briti disainiauhinna?

See on meile suur asi. Kogu maailmas on Briti agentuurid kõige tugevamad ja neid ostavad isegi ameeriklased. Traditsiooniliselt on Briti meedia kõige tugevam ja seal saada selline auhind on suur saavutus, mille üle oleme päris uhked. Disain on meie jaoks olnud hästi oluline ja Eestiski on meil mitmeid disainiauhindu. Sel aastal saime kaks disainiauhinda, üks neist oli iseteeninduskeskkonnale.

Millist arengut ja kasvu edaspidi näete?

Tegutseme sektoris (gig economy, knowledge workers, remote work), mis kindlasti jätkab kiiret kasvu lähimatel aastatel. Toggli eesmärk on olla omas valdkonnas globaalne turuliider ning selle kasvulainega pikalt kaasa sõita.

Mis on plaanis aastal 2019?

Soodne majanduskonjunktuur on kestnud juba päris pikka aega, see teeb natuke ettevaatlikuks tuleviku suhtes. Ilmselgelt lähiaastatel toimub maailmamajanduses mingisugune korrektsioon. Meie ülesanne on selleks valmis olla. Jätkame tootearendusega ning kasvu otsimisega, eeldatavalt oleme konservatiivsemad kulude kasvus. Soovime ettevõttes hoida turvalist marginaali ning vältida suurte riskide võtmist.

Mida järgmise aasta äriplaan ette näeb?

Kindlasti tahame jätkata kiiret kasvu ja me teeme väga palju tööd selles suunas, et hoida kasvutempot ja olla kasumlik. Natuke ettevaatlikuks teeb turgude olukord. Hästi on veel meeles aasta 2008 – kui kiiresti, loetud nädalatega läksid asjad hapuks. Igaks juhuks oleme sellisteks olukordadeks valmis. Tahame olla jätkusuutlikud ka pikemas plaanis ja hoidume väga suurte riskide võtmisest. Teeme pigem seda, mida praegu teeme, ja püüame seda teha paremini, efektiivsemalt, oleme kasumis ja vaatame, mis juhtuma hakkab.

Töötajaid on juurde plaanis palgata võib-olla 10%.

Kas Brexit ka kuidagi teie äri mõjutab?

Ei ole sellest veel praegu aru saanud. Nii palju mõjutas positiivselt, et kui see pihta hakkas, siis Briti nael kukkus kõvasti ja seetõttu muutus meil lihtsamaks Inglismaalt inimeste värbamine. Kuna püsivat asukohta Londonis ega kusagil mujal meil kontori näol ei ole, siis suuresti see meid ei mõjuta.

Kui tegutsete nii globaalselt üle maailma, siis kuidas paistab Eesti maine ja kuidas see teie ärile kaasa aitab?

Eesti kuvand on hämmastavalt hea. Ma arvan, et eestlastel on selline omapära, et me oleme enda suhtes kriitilised ja alati mõtleme, et mida teised meist arvavad. Mina arvan, et meil on põhjust olla üsna uhked, enesekindlad ja rõõmsad, et meid maailmas ikka väga hästi teatakse.

Üks poolakas, kes meile tööle tuli, ütles, et ta tahtis spetsiaalselt tulla Eesti firmasse tööle, kuna ta on nii palju vahvaid asju Eestist kuulnud ja tahtis teada, mis siin toimub.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755