Autor: Indrek Kald • 22. november 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Läti idufirma otsib Eestist 300 000 eurot

Läti firma Blue Shock Race hobikart Laagri kardirajal.
Foto: Andrei Ozdoba
Elektrimootoriga hobikarte arendav Läti idufirma Blue Shock Race otsib Lähis-Idas sõlmitud suure eellepingu täitmiseks Eestist 300 000 eurot.

Fundwise´i kaudu soovib Blue Shock Race koguda investoritelt tootmise laiendamiseks 300 000 eurot, sest lätlaste sõnu puudub neil võrreldav ühisrahastuskeskkond.

Läti iduettevõte on Lähis-Idas sõlminud eelkokkuleppe mitmesaja hobikardi tarnimiseks. Selleks tuleb aga Blue Shock Race´il tootmist märkimisväärselt laiendada, mis nõuab mahukat investeeringut.

"Valisime investorite leidmiseks Fundwise´i osaluspõhise ühisrahastuse, sest nii saavad meie suurest ettevõtmisest osa Baltikumi väikeinvestorid. Ühest küljest saavad neist osanikena meie kontseptsiooni saadikud, teisalt usume, et Balti riigid peaksid kokku hoidma ning üksteist toetama, eriti globaalse potentsiaaliga projektides," ütles Blue Shock Race´i juht Artis Daugins.

Blue Shock Race´i kontseptsioon on lihtne - elektrimootoriga töötav hobikart, mis on ühest küljest vaikne ja keskkonnasõbralik, kuid samas pakub sõiduelamust tänu elektriajami äkilisusele. Tootja arendatava tippmudeli kiirus on kuni 180 km/h. Lisaks kiirendusele ja kiirusele on hobikardi eelisteks heitegaaside ja müra puudumine, mistõttu on neid hea kasutada siseruumides.

Läti elektrikarti testis Laagri kardikeskuses ka vormelisõitja Sten Pentus, kes tõestas masina võimekust kardiraja ajaloo kiireima ringiga. "Olen ka varasemalt kokku puutunud erinevate elektriliste sõidukitega, kuid see, kuhu Blue Shock Race on tänaseks oma tootega jõudnud, on väga muljetavaldav. Tegu on väleda masinaga, mis on ideaalne kasutamiseks siseradadel, sest pole väsitavat müra ega heitgaaside haisu," sõnas ta.

"Lisaks ei kulu kardikeskusel nii palju aega ja raha mootorite seadistamisele, hooldamisele ning kütusele ja õlidele," märkis Pentus.

Fundwise´i juhi Henri Laupmaa hinnangul on Eesti ühisrahastuskeskkond kiiresti arenemas. "Mul on hea meel, et meie esimene rahvusvaheline projekt on just Blue Shock Race, mis on unikaalne mitmes mõttes. Elektrisõidukite projektid on meile alati huvitavad olnud - sellest vallast rahastasime näiteks Ampler Bikes elektrijalgrattaid," sõnas ta.

Fundwise on ettevõtjatele ja investoritele mõeldud osaluspõhine ühisrahastusplatvorm. Ühisinvesteerimine on alternatiivne kapitali kaasamise võimalus ettevõtetele, kellele pangad või riskikapitalifondid ei paku sobivaid finantseerimislahendusi või kes ei soovi oma äri edendamiseks laenu võtta. Investorid saavad tehingu vastutasuks osaluse ettevõttes.

Blue Shock Race on Lätis tegutsev elektriliste hobikartide tootja, mis 2015. aastal arendas välja uudse tehnoloogiaga elektrilised kartautod. Blue Shock Race kasutab liitiumakusid, mida on kerge vahetada ning mille laadimine kestab 10-15 minutit.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755