Autor: Indrek Kald • 19. detsember 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Elisa: paindlik töö tõstab tootlikkust

Elisa personalijuht Kaija Teemägi.
Foto: Elisa Eesti
Elisa personalijuht Kaija Teemägi julgustab kõiki ettevõtteid kaaluma paindlikku töökorraldust - sh kaugtööd ja lühendatud tööaega -, et tõsta tootlikkust ning saada tööturul konkurentsieelis.

Palgainfo Agentuuri andmeil pakuvad Eestis paindlikku töökorraldust ligi pooled tööandjad, kuid enamasti võimaldatakse seda vaid kindlatele gruppidele või üksikutele töötajatele.

Elisa on lisaks kaugtööle juurutanud viimase nelja aasta jooksul mitmeid nn targa töö lahendusi nagu kuuetunnised tööpäevad esindustes ja neljapäevased töönädalad telemüügis. 

"Kaugtööd kasutatakse Elisas massiliselt ning tänases tööturu olukorras enam teisiti ei saagi. Inimeste ootused paindliku töökorralduse osas on väga suured ning meile kui tööandajale loob see tööturul ka väga tugeva konkurentsieelise," ütles ettevõtte personalijuht Kaija Teemägi.

Tema sõnul peab tööandja pideva töökäte puuduse olukorras olema avatud uudsetele tööviisidele. "Hea töötaja ei pea enam asuma samas linnas või isegi riigis ja tegema tööd juhi valvsa pilgu all. Ta võib seda teha ka sadade kilomeetrite tagant, kui amet võimaldab. Inimesed soovivad olla liikuvamad ja paindlikumad," kinnitas Teemägi.

Kaugtöö kõrval on Elisa kasutusele võtnud kuuetunnise tööpäeva klienditeeninduses töötavatele inimestele. "See on nüüdseks jõudnud juba viide Elisa esindusesse ning tulemused kinnitavad selle jätkusuutlikkust. Kasvanud on klientide rahulolu ja edu on saavutatud müügitulemustes. Ning mis kõige olulisem – töötajad on energilisemad ja rõõmsamad ning saavad oma ajakorraldust paindlikumalt planeerida, kuna tööpäevad on lühemad," rääkis personalijuht.

Teemägi soovitab kaaluda paindlikumat töökorraldust kõigil ettevõtetel. "Tänases tööturu olukorras võiks nutikad tööviisid olla iga organisatsiooni loomulik osa. Kui veel mitte praegu, siis lähiaastatel puututakse sellega aina enam kokku," kinnitas ta.

Elisa personalijuhi sõnul ei pea alustama suurelt, vaid ka väikesed pilootprojektid on harjutamiseks head. "Neile, kes juba edukalt paindlikku töökorraldust viljelevad, soovitan mõelda laiemalt: kaugtöö ei ole kindlasti enam vaid kontoritöötajate hüve. See jõuab aina enam näiteks tootmis- või teenindusvaldkonda, kus klientidega suhtlemine on igapäevane ülesanne. Muide, ka kõnekeskuse töötaja saab täna klientide kirjadele edukalt vastata asukohast sõltumata. Tähtis on, et eesmärgid oleks paigas ja tehnilised vahendid toimivad ning usk efektiivsesse ja paindlikku töötegemise vormi olemas," selgitas ta.

Elisa on targa töö lahendused toonud ka töövahenditesse, kasutusel on võrgukoosolekuvahendid, üles-alla reguleeritavad töölauad, mis võimaldavad tööd teha kas istudes või seistes ning kõnekeskuses on olemas näiteks ka heli summutavad kardinad.

Tuhande töötajaga Elisa siht on saada suurimaks kommunikatsiooni- ja meelelahutusettevõtteks Eestis.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755