Autor: Indrek Kald • 23. märts 2020

Riik lõi IT-kogukonna toel koroonaviiruse ja eriolukorra teemalise vestlusroboti

Riik koos Eesti IT-kogukonnaga käivitas tänasest mitmekeelse vestlusroboti, mis suudab vastab levinumatele küsimustele eriolukorra ja koroonaviiruse kohta, täiendades igapäevaselt oma teadmisi.
Tänaseks on vestlusrobot Suve kasutusel juba mitmel veebilehel.
Foto: terviseametee

Eesti- ja ingliskeelsetele küsimustele vastates kasutab vestlusrobot nimega Suve valitsusasutuste ametlikest allikatest pärinevat teavet.

Riigikantselei strateegiabüroo nõuniku Marten Kaevatsi sõnul on tõese ja ajakohase info saamine praeguses eriolukorras kriitilise tähtsusega.

"Vestlusrobot pakub uudset lisavõimalust saada infot meid kõiki puudutavatest elukorralduslikest muudatustest ning samal ajal leevendada koormust erinevatele infoliinidele. Täna võib Suve vestlusrobotit veel võrrelda kutsikaga, kes kõiki trikke ei oska ja vastuseid ei tea, kuid kümned vabatahtlikud töötavad selle nimel, et teda targemaks ja osavamaks õpetada," sõnas taKaevats.

Automaatse vestlusroboti Suve idee sai teoks tänu Eesti startup kogukonna, Garage48 ja Accelerate Estonia poolt korraldatud häkatonile Hack the Crisis.

"Idee riigiülesest vestlusrobotist on olnud paljudel mõtteis juba enne praegust kriisi, kuid häkatonil tekkis võimalus see väga kiiresti teoks teha ja sellega loodetavasti infoliinide koormust veidigi vähendada," selgitas üks Suve loojatest Michaela Snopková.

Enda sõnul näeb ta välisspetsialistide nõustajana EASis igapäevaselt, et paljud inimeste küsimused ei vaja personaalset konsultatsiooni, vaid õige infoni suunamist.

"Ei ole tarvis helistada perearsti infoliinile küsimaks, kas praegu saab Soome sõita või uurida töövõimetuslehe kohta. Neile küsimustele leiab ka Suve vastuse. Nii saavad arsti kätte need, kellel on koroonaviiruse või mõne muu haiguse sümptomite ilmnemisel vaja kiiret ja personaalset nõustamist," tõi Snopková näite.

Tänaseks on vestlusrobot Suve kasutusel juba mitmel veebilehel. Läbi aktiivse kasutamise suudab vestlusrobot õppida ja küsimustele vastata järjest täpsemalt. Tänu vabatahtlike tööle oskab vestlusrobot peagi suhelda ka vene keeles. Lisaks kogub ja edastab Suve toimetajatele kasutajate küsimusi, millele vastust ei leita, aidates sel moel kaasa vestlusroboti arendamisele.

Vestlusroboti arendamisse saavad panustada ka vabatahtlikud. Kui oled andmesisestaja, tõlk või keeletoimetaja, siis anna endast märku veebilehel eebot.ee. Sealt leiavad lisainfot ka asutused ja ettevõtted, kes soovivad enda veebilehele Suve lisada.

Asjakohast infot eriolukorrast saab jätkuvalt valitsuse eriolukorra veebilehelt ja kriisiinfotelefonilt 1247.

Suve vestlusroboti sünnile aitasid kaasa üle kümne tööalaselt IT, turunduse ja välisspetsialistide kohanemisega seotud vabatahtliku, Wize AI, boost.ai, EASi välisinvesteeringute keskus ja programm Work in Estonia, riigikantselei, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning Founderly.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755