Ettevõtja, Eduka Eesti arvamuskonkursi võitja Jaak Laineste nimetab Uberit mulliks. Õhust tühjaks jooksnud üleshaibitud idusid on tema sõnul teisigi.

- Jaak Laineste
- Foto: Erakogu
Start-up’id kui suurema riskiastmega kiirele globaalsele kasvule suunatud ettevõtted on mõnes mõttes superettevõtjad – nende võidud on võimendatud ja kaotused sagedasemad, seega ka nende ettevõtjalik oportunism on steroididel.
Kasvuettevõtte igapäevane mure on, kust tuleb raha, ilma rahata on pankrot – täpselt nagu igas teises ettevõttes. Tavaettevõte saab raha reeglina müügist, aga toote loomuliku müügi kasv on enamasti suhteliselt aeglane, palju aeglasem kui tootearenduseks ja rahvusvahelisel konkurentsitihedal turul piisava edu saamiseks tarvis, seega pärineb start-up’ide raha valdavalt omanikelt, investoritelt. Iga investor paneb korraga kindla rahahulga, ja nii on kasvuettevõtte igapäevane mure, kust saada järgmine raha, kas omanikelt või pidevalt uusi investoreid leides.
Usun, et kui kasvuettevõtlus toetub ümbritsevale füüsiliselt lähedasele nn reaalmajandusele, siis võib tekkida tugev ettevõtete võrgustik ja sümbioos, mis aitab mitmel viisil: ühtpidi üle elada tekkivaid paratamatuid tagasilööke start-up’il ja teistpidi viia reaalmajanduse ettevõtet rahvusvahelisele turule.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eduka Eesti arvamuskonkursi auhindade üleandmisel teenis peavõidu ja 10 000 eurot Jaak Laineste enda looga silla loomisest idufirmade ja nii-öelda reaalmajanduse vahel.
Tänasel Eduka Eesti arvamuskonkursil lõpuüritusel tehti teatavaks 10 000 euro võitja ning 3000- ja 2000eurose preemia saajad.
Eesti idufirmad kaasasid mullu investeeringutena rekordilised 102,5 miljonit eurot, vahendas ERR.
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.