• ST
  • 25.09.12, 17:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

CM: IT juhist saab ärikonsultant

Juba 20 aastat Eesti turul IT-teenuseid pakkuva Uptime grupi tegevjuhi Eero Tohveri sõnul on IT-juhtide roll aastate jooksul muutunud tehnikust konsultandiks, kes uute lahenduste abil ettevõttele rohkem kasu toovad.
"Kui 10-15 aastat tagasi läks lauaarvuti katki, viidi see remondimehe juurde või vahetati ise mõned jupid välja. Samuti oli üsna tavapärane, et erinevat tarkvara pidi küll käsitsi putitama, küll uuesti installeerima. Tänastes IT-teenustes on arvutiremondi osa kahanenud minimaalseks. Uuem arvutiriistvara ei lähe reeglina enam katki ja kui lakkabki tööd tegemast, vahetatakse see lihtsalt välja,“ meenutas Tohver.
Ta lisas, et kui aastaid tagasi oli arvuti ettevõtte jaoks investeering, siis nüüd vahetatakse neid samasuguse 3-4 aasta pikkuse tsükli tagant välja nagu mobiiltelefone. Ja kui varem hoiti vanu arvuteid vaatamata nende vigadele ja vananemisele ikkagi töös, siis täna oodatakse riistvaralt probleemideta toimimist. Koos riistvara töökindluse paranemisega on muutunud töökindlamaks ka tarkvaralahendused ning IT-meeskondade fookus on selgelt asjade tööshoidmiselt liikunud arenduse ja ettevõtete äriliste probleemide lahendamise poole.
"Ettevõtetel pole mõtet raisata IT-juhi aega, oskusi ja teadmisi serverite elushoidmise peale, kui on võimalus seda professionaalidelt sisse osta ning tema oskusi edukalt mujal kasutada,“ täpsustas Uptime tehnoloogiajuht Raimo Seero. Tema sõnul tasub pigem keskenduda sellele, et millised rakendused saaksid ettevõtte protsesse paremini toetada ning kuidas olemasolevat IT-d efektiivsemalt ära kasutada. Olemasolevate serverite ja muu riistvara tööshoidmine võib tõesti ära süüa IT-spetsialisti kogu aja, aga suurt kasu firmale sellest vaevalt tõuseb.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Järjest rohkem tekib ka rakendusi, mille jaoks oma serveriparki vaja polegi ning mida saab tarbida teenusena. Samuti saab järjest rohkem rakendusi, mida turvalisuse või muudel kaalutlustel soovitakse kindlasti oma majas hoida, osta sisse koos vajaliku riistvara ja haldusega.
Grupitöö ja dokumendihalduse ärisuund on tõusuteel 
Minevikufirmades olid IT-süsteemid suured, monoliitsed ja äärmiselt reglementeeritud. Seda haldas oma IT-osakond, kelle põhiliseks ülesandeks oli katkematu töö tagamine ja standarditest ning reeglitest kinnipidamine. Uute rakenduste, seadmete ja süsteemide rakendamine oli aeganõudev ja keeruline protsess, sest iga uuendus tõi kaasa olemasoleva süsteemi ümbertegemise. Tänapäeval tuleb paraku arvestada sellega, et äri muutub äärmiselt kiiresti ning IT  peab sellega kaasas käima.
"Inimesed on väga liikuvad, töötavad sageli mitmes kohas korraga ning tahaksid tööd teha oma tehnikavahenditega. See on trend, millega firmad peavad paratamatult arvestama ning oma süsteemid ka vastavalt üles ehitama, et ühest küljest oleks tagatud võimalus paindlikult töötada ning teisalt oleks kindlustatud ka andmete turvaline hoidmine ning ligipääsude kontroll. Nii on müügimehe töö oluliselt piiratud, kui tal on võimalus oma e-kirju vaadata vaid oma töölaua taga, aga samas on olukord tema ettevõtte jaoks kontrolli alt väljas, kui ta hoiab oma klientide kontakte vaid oma sülearvutis,“ kommenteeris Tohver. Tema sõnul on üldine suund siiski sinnapoole, et andmed on dubleeritud läbi dokumendihaldussüsteemide ja kogu seadmepark omavahel integreeritud, võimaldades inimestel töötada kodukontorites ja teha arvutites grupitööd. Firmadel tasub mõelda, kuidas siduda häid töötajaid ettevõttega, mitte neid eemale peletada.
Uptime’i uusim tegevussuund on grupitöö- ja dokumendihalduse lahendused, mis võimaldavad töötajatel efektiivsemalt ühiselt tööd teha ning samas loovad olukorra, kus vajalikud andmed on kaitstud ja varundatud. Tänu IT-fookuse keskendumisele ettevõtete protsesside toetamisele on Uptime viimastel aastatel näinud suurt kasvu oma uuel grupitöö ja dokumendihalduse ärisuunal, mis paneb uskuma, et ollakse õigel teel.
"Me ei pea end tehnoloogiafirmaks, meie eesmärgiks on lahendada kliendi ärilisi probleeme ja lähtuvalt oma teadmistele teeme seda IT abil,“ ütles Tohver. „Ühestki IT süsteemist või tarkvarast ei ole mingit tolku, kui see kliendile kasu ei too.“
1992. aastal loodud Uptime’i tegevusaladeks on IT-konsultatsioonid, tarkvaraarendus, arvutisüsteemide hooldus ja haldus ning riist- ja tarkvara müük. Igapäevaselt on ettevõtte halduses üle 4000 tööjaama ja 500 serveri.
Uptime'i firmad teenindavad oma kliente Eestis, Norras, Soomes, Lätis, Leedus, Venemaal ja mujal. Ettevõtte kontorid asuvad Tallinnas ja Tartus ning neis töötab kokku 60 inimest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 16:09
Rally Board 65 tõstab videokoosolekute kvaliteedi uutesse kõrgustesse
Üha rohkem inimesi töötab hübriidrežiimis ehk kontoris viibimise ja kodus töötamise vaheline piir on hägustunud. Sellega koos muutuvad üha paindlikumaks ka töötamiseks vajalikud lahendused. Üheks uuenduseks on tõsta veebikoosolekute ja sündmuste korraldamise tehnilist kvaliteeti ning tõhusust, ent milliseid võimalusi lähitulevik pakub?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele