Autor: Äripäeva eriprojektide toimetus • 2. november 2020

Mis on edu valem e-äris? Järgnevalt saad ühe enda valdusesse!

Kõik, kes on e-äriga tegelemise ette võtnud, soovivad loomulikult, et nende ettevõtmine oleks edukas. Selleks tasub süstemaatiliselt mõelda erinevates etappides läbi olulised sammud, mis aitavad kaasa käibe ja kasumi pidevale kasvamisele ning tagavad lisaks jätkusuutlikkuse. E-äri maagia juhtub just nimelt selles punktis, kus ristuvad haarav müügikanal, efektiivsed protsessid ning ärianalüütika.

Allpool jagame soovitusi elust enesest, kuidas eduni jõuda ning saavutatud tulemusi hoida. Keskendume ka ühele elemendile, mis Eesti turul veel kahjuks liiga vähe tähelepanu saab.

Atraktiivne müügikanal käibe kasvuks

E-kaubandus on tiheda konkurentsiga valdkond, mistõttu on esmamuljed ning kliendikogemus külastaja jaoks määrava tähtsusega. Lihtsus, kasutajasõbralikkus, mugav mobiilivaade - need on asjad, milles müügikanali kujundamisel nurki lõigata ei tasu. Net Groupi e-äri valdkonna juht Anders Abel peab väga oluliseks ka seda, et paindlikkus oleks müügikanalisse sisse ehitatud. “Iga kord, kui konkurent teeb midagi uutmoodi, peab sinu äri olema valmis sellele reageerima. Paindlikkus on jokker eduks online müügis.”

Abeli hinnangul jääb Eesti turul üks kriitiline eduelement tihti tahaplaanile. “Eduka e-äri kujundamise väga oluline alustala, mis saab meie turul liiga vähe tähelepanu, aga on tegelikkuses iga äri südameks, on kasumlikkus.” Kõik justkui teavad seda, kuid eriti antud teemat ei puudutada ja paraku äriarenduses sellesse piisavalt ka ei investeerita. Samas on just see suurel osal Eesti e-poodidest kohaks, kust käriseb.

Kasumlikkus ei sõltu tähtede seisust

Kasumlik ettevõte saab endale lubada investeerimist äriarendusse ja uutesse viisidesse turuosa suurendamiseks ning on valmis üle elama keerulisemaid perioode. Kasumlikkuse saavutamine ei ole midagi salapärast, mis sõltuks tähtede seisust, vaid selle jaoks saab iga ettevõte astuda väga konkreetseid samme. Alustada on soovitav protsesside analüüsist - hinda julgelt, kas ostu- või tarneprotsessis on kõik tänased sammud vajalikud ja väärtust loovad või oleks teatud tegevusi võimalik hoopis automatiseerida ja aega ning raha säästa?

Näiteks automatiseeris üks tuntud koduelektroonika müüja ostuprotsessis lõigu, kus valitakse tarnija kliendi e-poe tellimuse täitmiseks. Selle asemel, et kulutada inimtöötunde erinevate osapooltega suhtlemiseks, teevad seda edaspidi müüja ja tarnija infosüsteemid automaatselt. Automatiseerimise abil on võimalik tõsta ka tulusid, mida tõestab ühe rahvusvahelise elektrikaupade müüja näide – võttes kasutusele tsentraalse toodete haldamise platvormi, mis koondas kokku nii turundus- ja müügiinfo kui ka logistikavajaduse ja tarnijate analüüsi, kasvatas ta e-poe tootevalikut lühikese ajaga ligi kümnekordselt. Laiem tootevalik pakub tarbijatele rohkem alternatiive ja võimalusi ning sellega käsikäes kasvas ka e-poe käive.

Anders Abel
“Eduka e-äri kujundamise väga oluline alustala, mis saab meie turul liiga vähe tähelepanu, aga on tegelikkuses iga äri südameks, on kasumlikkus.”

Andmetele tuginev kindlus ja jätkusuutlikkus

E-äri suur võlu on andmed ja informatsioon. Iga kliendi samm jätab endast maha jälje, mida analüüsides saab olulisi teadmisi ostumustritest ning klienditeekonnast. Lähtudes andmetest on võimalik ka kliendi soove ette ennustada ning pakkuda juba ennetavalt seda, mida tegelikult soovitakse või otsitakse.

Andmete põhjal saab teha otsuseid, mis toovad reaalset kasu - olgu selleks siis käibe suurendamine või kuluefektiivsus. Tihti koorub just andmetest välja see kõige kiiremini käega katsutav muutus, mis aitab äri kasumlikumalt kasvatada.

Edu valem:

Milline on edu valem, mida eespool kirjeldatust tuletada saame?

1.Edukad e-ärid tegelevad aktiivselt oma e-müügikanali arendusega - see on kõige kiirem viis käibe suurendamiseks.

2.Optimeeritud ja automatiseeritud back-office´i protsessid - eesmärk vähema inimjõuga teha veelgi rohkem, mis lubab suunata rohkem ressursse äriarendusse. Sellega kasvatate kasumit ja loote sedasi konkurentsieelise.

3.Andmeanalüüs on kulla väärtusega, sest see on kindel viis oma kasumlikkust kasvatada, turul ellu jääda ja edukas olla.

Siin on hea spikker olemasoleva e-äri seisukorra hindamiseks: E-äri enesehindamise töövahend

Turutrendid, edulood ja õpetused Net Groupi VIP materjalides

Net Groupil on aastatepikkune kogemus mitmesuguste Eesti ettevõtete e-äride ülesehitamise ja arendamisega. Tuginedes sellele oleme pannud kokku materjalid parimatest praktikatest, sektoripõhistest trendidest ning praktilistest tööriistadest. Case-study´de hulgast leiab näiteid konkreetsete ettevõtete kogemustest nagu näiteks Saku metalli edulugu 30% reageerimiskiiruse kasvust tootmisprotsessis või tulevikutendidest riigi infosüsteemide arenduses - virtuaalne assistent.

Net Groupi turundusjuhi Ando Kiidroni sõnul on võimalik ettevõtte kodulehel VIP kogukonnaga liitudes kõikide materjalidega piiranguteta tutvuda ja olla tulevaste edulugude ning juhendite infoväljas. “Väga paljud meie kliendid on meiega olnud pikaajaliselt, oleme nende ärisse põhjalikult süvenenud ja tänu sellele on meil Eesti turult nii suurte kui ka kasvavate firmadega jagada palju kogemusi ja teadmisi. Mitmesugust äri arendamiseks huvitavat lugemist võib leida välisturgude näidetel ja inglise keelses meedias, kuid meie tahame pakkuda just midagi sisukat koduturule. Püüame sedasi panustada Eesti ärikeskkonna arengusse, kajastades erinevaid edulugusid ja õpetusi, kuidas siinsed ettevõtted saaksid oma oma äri veelgi paremaks muuta,” tutvustab Kiidron.

Peamised käsitlust leidvad teemad on jae ja e-ärid, tootmisjuhtimine, ärianalüütika ning e-riik. „Just neis valdkondades võiks olla kõige rohkem VIP materjalidega ehk Net Group community’ga liitujal kasu olla," lisab ta.

Jaga lugu
Ituudised.ee toetajad:
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Äripäeva reklaamiosakondTel: 6670 105
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112