Autor: Äripäeva eriprojektide toimetus • 10. märts 2021

Helmes: meie eesmärk on olla IT-talentide jaoks unistuste töökoht

Helmese juhtiv arendaja Oliver Kuldmäe ning õpi- ja töökogemuse disainer Kei Karlson
Autor: Helmes AS

Tarkvaralahenduste ettevõtte Helmes eripäraks on aastatepikkuste kogemuste ühendamine start-up’iliku uuendusmeelsuse ja kiire arenguga. See nõuab aga nutikaid töötajaid, kes omakorda vajavad arenguvõimalusi ja motiveerimist. Kuidas töötajate arengut toetada, rääkisid saates „Minu karjäär” Helmese õpi- ja töökogemuse disainer Kei Karlson ning juhtiv arendaja Oliver Kuldmäe.

Nii avalikule kui ka erasektorile tarkvaralahendusi loova Helmese Eesti kontorites töötab 200 inimest ja koos Valgevene ja Läti üksustega on Helmese palgal ligi 1000 töötajat. Karlsoni sõnul võimaldab ettevõtte rahvusvahelisus inimestel õppida ja töötada erinevates riikides väga erinevate klientidega. „Klientidele aga annavad meie mitmekülgsed kogemused võimaluse raha- ja ajamahuka IT-tiimi loomise asemel saada meil toimiv usaldusväärne meeskond. Meie pikaajaline koostöö, paljude klientidega enam kui 20 aastat, loob väärtust nii neile kui meie töötajatele, kuna meie töötajatel on teadmised ja kogemus, et sisulistes küsimustes kaasa rääkida. Ning samas saavad meie spetsialistid minna probleemide lahendamisega süviti ja kliendiga koos areneda.

Asjaolu, et Helmese kliendid on erinevatest sektoritest ning enamusega on koostöö väga pikaajaline annab töötajatele võimaluse vahetada ettevõttesiseselt töökohti ning meeskondi, proovida uusi rolle ning võtta vastu põnevaid väljakutseid. „Meie eesmärk on olla IT-talentidele unistuste töökoht, kui aidatakse neil maksimaalselt potentsiaali avada. Helmese juht Jaan Pillesaar on öelnud, et ideaalis võiksid kõik Helmeses täna, kunagi varem või kunagi hiljem töötavad inimesed meenutada seda aega kui kõige ägedamat töökogemust, kus nad arenesid kiiresti, lahendasid põnevaid ülesandeid ja tundsid tööst rõõmu” nendib Karlson.

Tema sõnul soovivad kõik inimesed õppida oma töös uusi asju. Ammu on teada tõsiasi, et kõige kasulikum ehk 70% efektiivsusega on õppimine midagi reaalselt tehes ning kõige vähemtõhusam on õppimine loengu stiilis. Seega töö käigus õppimine on kõige mõjusam ja kui töö on arendav, et pea inimene võtma õppimiseks eraldi lisaaega.

Töötajate areng on Helmese peamine fookus ja seetõttu investeeritakse seda toetavatesse tööriistadesse. Sel aastal võetakse kasutusele spetsiaalne õppimise platvorm, mille abil on võimalus igal inimesel leida igal hetkel asjakohane sisu, mille kaudu just talle sobival moel vajalikku oskust õppida. Olgu see siis video, raamat, artikkel või eksperdid Helmesest.

Platvorm annab ka võimaluse analüüsida, mis moodused inimeste arendamisel tegelikult töötavad ja mis mitte, sinna luuakse interaktiivne sisu ning iga töötaja saab koostada enda õppimise teekonna. Seejuures ei tähenda õppimine omaette tuupimist, vaid see toimub läbi uue platvormi inimestevaheliste kogemuste ja teadmiste jagamise teel.

Oma osa on uues õppeplatvormis ka Helmeses aastaid kasutusel olnud mentorlusprogrammil. „Harilikult tähendab mentor uue töötaja tugiisikut, kes aitab inimesel sisse elada. Aga meie soovime viia kokku inimesi ka selle põhjal, mida keegi sooviks õppida. Näiteks kui keegi tahab end täiendada suhtlemise või esinemise teemadel, leiame talle majasiseselt vastava mentori ning loomulikult antakse neile ka täpsed juhised koostööks. Nii saab igaüks olla nii õppija kui ka õpetaja,” selgitab Karlson. „Lisaks aitab programm suhelda inimestega väljaspool tiimi. See omakorda võib anda julgust ja ideid enese arendamiseks uuel tööpostil.”

Mida teha, kui on soov karjääriredelil edasi liikuda?

Karlsoni sõnul soosib Helmes karjääritegemist nii vertikaalselt kui ka horisontaalselt meeskondade vahel. „Sisuliselt on meil inimeste karjäärvõimalused planeeritud 10-15 aastat ette, kuid otsus on loomulikult igaühe enda teha, millise tee ta valib või ise endale loob. Kui aga töötajale tundub, et on tahe midagi uut teha, kuid asjad ei liigu, tuleb julgelt suu lahti teha ning oma mõtetest rääkida. Mõelge, mis suund tundub põnev, mis tänases töös on arendav ja mis mitte, kuhu soovite liikuda? Üleöö ei juhtu küll midagi, kuid oleme kogenud, et 3-4 kuud on muutuste tegemiseks piisav ning selle aja jooksul on võimalik juba uude rolli liikuda.

Üheks heaks näiteks on Helmese juhtivarendaja Oliver Kuldmäe, kes sattus Helmesesse ülikooli ajal. „Juba keskkooli lõpetades pakkus üks Helmeses töötav tuttav, et kui kooli kõrvalt jääb aega üle, võiksin tulla vestlusele. Pärast esimest ülikooliaastat pakutigi mulle tööd juuniorarendajana. Kuna ma ei olnud kunagi arendajana töötanud, sai minu esimeseks tööülesandeks vigade leidmine ja parandamine, aga järk-järgult püüdsin võtta suuremat vastutust ning arenesin võrdlemisi kiirelt. Arvan, et niikaua kuni töötaja leiab igapäevaselt väljakutseid, tähendab see ka tema arenemist. Mulle meeldib Helmese suhtumine, et nõrkused ei välista arengut, aga olulisem on rõhuda tugevustele, et tuua välja oma tõeline talent!”

Ta lisab, et hea töötaja on aus, kohusetundlik ning usaldab nii ennast kui ka meeskonnakaaslaseid. „Üksi võib jõuda sihtpunkti, kuid meeskonnaga jõuab palju kiiremini. Helmes on olnud väga toetav tööandja esimesest päevast peale. Olen saanud osaleda nii tehnilisi kui ka pehmeid väärtuseid arendavatel koolitustel ning teha asju, mis mind tõesti sütitavad. Ma ei ole kordagi tundnud, et peaksin uute väljakutsete leidmiseks avama töökuulutusportaali. Vastupidiselt, on minu enda vastus olnud värbajatele, et mul on Helmeses veel piisavalt väljakutseid ootamas. Lagi ei ole kaugeltki veel ees!”

Helmese kasuks räägib Karlsoni sõnul ka see, et tegu on pika ajalooga turvalise ettevõttega, kus on piisavalt võimalusi investeerida töötajatesse ja vahendistesse. Samal ajal on firma start-up’ilik, eksperimenteerides pidevalt, kuidas asju teha kiiremini ja paremini. „Helmes ühendab osavalt mõlema poole positiivsed küljed. Minu töökoht on Helmeses täiesti uus, aga leian, et just praegu ongi õige aeg luua selliseid ametikohti, mis on suunatud otseselt inimeste arengu toetamisele ja selle uuele tasemele viimisele. Meie eesmärk on muuta oma inimesed paremaks asjades, milles nad on tugevad, et üheskoos saavutada veelgi paremaid tulemusi!”

Saadet „Minu karjäär” Helmese õpi- ja töökogemuse disainer Kei Karlsoni ning juhtiv arendaja Oliver Kuldmäega saad kuulata SIIN.

Tutvu Helmese vabade töökohtadega!

Jaga lugu
Ituudised.ee toetajad:
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 517 7736
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112