Teadlased näitasid, kuidas kanda
elektrivoolu õhus ilma juhtmeteta. See annab lootust, et tulevikus saab
mobiiltelefonide, mp-3 mängijate ja sülearvutite akusid laadida õhu kaudu.
Eksperimendi käigus suutsid teadlased panna põlema 60-vatise pirni, kandes voolu juhtmevabalt üle enam kui kahe meetri kauguselt, kirjutas The Guardian. Teadlaste sõnul võinuks sülearvutit elektriga varustada ka näiteks toa teisest otsast.
Kontseptsioonile WiTricity andsid nime Massachusettsi tehnoloogiainstituudi (MIT) teadlased. Idees iseenesest pole midagi uut: leiutaja Nikolai Tesla üritas enam kui saja aasta eest näidata, et suudab elektromagnetvälju kasutades liigutada väikese võimsusega elektrivoolu. Paraku oli tema tehnika ebaefektiivne - enamus elektrist, mida ta üritas edasi kanda, läks kaduma.
MITi teadlaste katse põhines sellel, et mähised olid ühendatud resoneeriva magnetväljaga. Sama efekt võimaldab lauljal kaugelt hääle abil purustada veiniklaase.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Üks mähis toimis saatjana, teine, mis oli pirniga ühendatud, võttis voolu vastu. Kahe mähise vahel tekitati magnetväli ning kui see täpselt välja rihiti, suutis vastuvõttev pool pirni põlema panna. Pirn põles isegi siis, kui mähiste vahele pandi segav objekt. Eksperimendi tulemused ilmusid ajakirja Science viimases numbris.
Üks katse läbiviijaist, Andre Kurs ütles, et asjaolu, et magnetväljad mõjutavad bioloogilisi organisme suhteliselt vähe oli oluline katse ohutuse seisukohast.
Loe ka teisi
Novaatori uudiseid.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.