• 12.07.07, 16:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Magnetläätsed teavad, mida sa vaatad

Kui arvuti suudab jälgida inimese pilku, on võimalik ka teada saada, mis täpselt tähelepanu püüdis. Paraku pole see nii lihtne.
Enamus süsteeme kasutavad inimese pilgu jälgimiseks kaameraid ja tarkvara, mis suudab jälgida pupilli liikumist. Selliseid süsteeme on kerge segadusse ajada vaid mõne pearaputuse või meelega ekslema lastud pilguga.
Nüüd on USA mereuuringute keskus otsimas paremaid meetodeid selleks, et pilgu liikumist paremini jälgida. Sellise tehnoloogia kasutusala oleks esmalt sõjanduses, näiteks on võimalik jälgida hävituslennukite piloote.
Keskus on tellinud Massachusettsi tehnoloogiainstituudi neuroteadlaselt James DiCarlolt magnetkontaktläätsed.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sõdur kannab kontaktläätsi ning magnetsensorit, mis on kinnitatud tema pea külge. Sensor suudab jälgida kõiki magnetväljas toimuvaid muutusi ning suudab selle järgi öelda, kuidas läätsekandja silm liigub.
Süsteem on töökindel sõltumata sellest, mis asendis pea on, samuti ei tohiks seda mõjutada valgustingimused ega asjaolu, et läätsekandjal kannab prille.
Sellistel läätsedel on veel teinegi kasutusvõimalus - liikumispuudega inimesed saaks nende abil juhtida ratastooli.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.10.25, 14:52
Esecom toob turule Zoomi kõnekeskuse, et pakkuda maailmatasemel kliendisuhtlust
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele