Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Nokia kasvatas turuosa, Motorola kaotas
Nokia turuosa on maailma mobiiltelefonide
turul neli kvartalit järjest tõusnud ning ulatus selle aasta teises kvartalis
36,9 protsendile, teatas uuringufirma Gartner.
Aasta tagasi oli Nokia osa maailmas müüdud telefonide hulgas 33,7%. Kasvu taga on eelkõige kallimate mudelite nagu N95 hea vastuvõtt, vahendas Bloomberg. Nokia turuosa kasvas kõigis regioonides välja arvatud Põhja-Ameerikas.
Nokia rivaali Motorola turuosa on Gartneri hinnangul läinud aasta 21,9 protsendilt kahanenud 14,6 protsendile. Firma pole suutnud korrata oma Razr mudeli edu, mis pani kolm aastat tagasi aluse õhukeste mudelite trendile.
Tihedalt Motorola kannule tõusis teises kvartalis Samsung 13,4%se turuosaga. Järgnes Sony Ericsson 9%ga.
Gartner prognoosib, et mobiiltelefonide müük kasvab tänavu maailmas 14% 1,13 miljardile. Varasem prognoos oli 1,15 miljardit.
Analüüsifirma uurija Carolina Milanesi sõnul on veel vara hinnata konkurentsi, mida pakub turul uustulnuk iPhone, mida müüdi USAs teise kvartali viimase 30 tunni jooksul 270 000. iPhone'i tootja Apple'i eesmärk on kasvatada müük selle kvartali lõpuks ühele miljonile.
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.