Riigikogu aseesimehele Jüri Ratesele
valmistab peavalu fakt, et 57% elanikest ei oska nimetada ühtegi avaliku sektori
e- teenust ning 30 protsendil elanikest puuduvad arvutioskused täielikult.
Uuringufirma TSN Emor küsitles Eesti elanikke avalike e- teenuste ja riiklike portaalide kasutatavuse ja rahulolu selgitamiseks. Uuringust selgus, et interneti kasutab 70% elanikkonnast vanuses 15-74. Alla poole sama vanusegrupi elanikest on kasutanud internetti riigi-ja omavalitsustega suhtlemisel. Kõige populaarsemaks osutusid finants-ja maksuvaldkonna e-teenused.
Ratase sõnul on murettekitav fakt, et ligi 57% elanikest, ei oska nimetada ühtegi avaliku sektori e-teenust ning 30% elanikest ei kasuta interneri üldse, kuna selleks puudavad vajalikud teadmised ning võimalik, et ka vahendid.
"Niisuguse olukorra jätkumisel oleme kaotamas oma edumaad ja juhtrolli IT alal, mida saavutasime näiteks e- maksuameti, e-valitsuse, internetipanganduse, „tiigrihüppe” jt valdkondade juurutamisel," ütles Ratas.
Tema kinnitusel on näha, et elanike ja ametnike suhtlemine interneti vahendusel ei edene loodetud eduga. Asjaajamine paberkandjal sünnitab ja säilitab rohkesti bürokraatiat, otsuste ajalist venitamist ja ajakadu.
Riigikogu aseesimees peab e-teenuste laialdasemat kasutuselevõttu olulise tähtsusega Eesti majanduse arengu seisukohalt.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Koosoleku pidamine tähendab rohkemat kui lihtsalt arutelu – see hõlmab päevakorra koostamist, hääletusi, otsuste dokumenteerimist ja protokollide koostamist, kusjuures aina sagedamini toimuvad nõupidamised üle veebi. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco on loonud lahenduse, mis viib koosolekute korraldamise uuele tasemele, olgu selleks aastakoosolek, avaliku sektori istung või aktsionäride üldkogu.