28. detsember 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Jüri Ratas: lõpetame bürokraatia

Riigikogu aseesimehele Jüri Ratesele valmistab peavalu fakt, et 57% elanikest ei oska nimetada ühtegi avaliku sektori e- teenust ning 30 protsendil elanikest puuduvad arvutioskused täielikult.

Uuringufirma TSN Emor küsitles Eesti elanikke avalike e- teenuste ja riiklike portaalide kasutatavuse ja rahulolu selgitamiseks. Uuringust selgus, et interneti kasutab 70% elanikkonnast vanuses 15-74. Alla poole sama vanusegrupi elanikest on kasutanud internetti riigi-ja omavalitsustega suhtlemisel. Kõige populaarsemaks osutusid finants-ja maksuvaldkonna e-teenused.

Ratase sõnul on murettekitav fakt, et ligi 57% elanikest, ei oska nimetada ühtegi avaliku sektori e-teenust ning 30% elanikest ei kasuta interneri üldse, kuna selleks puudavad vajalikud teadmised ning võimalik, et ka vahendid.

"Niisuguse olukorra jätkumisel oleme kaotamas oma edumaad ja juhtrolli IT alal, mida saavutasime näiteks e- maksuameti, e-valitsuse, internetipanganduse, „tiigrihüppe” jt valdkondade juurutamisel," ütles Ratas.

Tema kinnitusel on näha, et elanike ja ametnike suhtlemine interneti vahendusel ei edene loodetud eduga. Asjaajamine paberkandjal sünnitab ja säilitab rohkesti bürokraatiat, otsuste ajalist venitamist ja ajakadu.

Riigikogu aseesimees peab e-teenuste laialdasemat kasutuselevõttu olulise tähtsusega Eesti majanduse arengu seisukohalt.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755