Sõnades teadmismahuka tootmise poole
püüdlevat Eestit ähvardab tegelikult majanduse stagneerumine, ütles
ekspeaminister Mart Laar.
Tänasel Microlinki ja Oracle’i ühisseminaril esinenud Laar viitas Tartu Ülikooli teadlaste poolt koostatud Arengufondi hiljutisele raportile. "See annab Eestist üsna masendava pildi. Peamine tõdemus on see, et tootlikkus on madal ja just aladel, mida seostuvad innovatsiooni või teadmismahuka tootmisega," sõnas ta.
Laari sõnul ei lähe pilt ka paremaks. Võrreldes viimast nelja-viit aastat, siis pilt läheb hullemaks, meie mahajäävus suureneb, kinnitas poliitik.
Teadmismahukas tootmine Eestis on selle raporti alusel olematu. Oma sõnul innovatiivse Euroopa suunas liikuv Eesti on tegelikult vaikselt, aga üsna kindlalt astumas Kreeka rada. See toob kaasa majanduse stagnatsiooni, väitis Laar.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti majandust ja konkurentsivõimet üleval hoidnud eelised on kadunud. Eesti pole enam odava tööjõuga riik, Euroopa fondide ja euroliitu astumise efekt hakkab kaduma, loetles Laar.
Samal ajal tugevneb ümberringi konkurents. Mitmed uued ja ka vanad ELi liikmesriigid reformivad oma majandust vähemalt sama radikaalselt kui omal ajal Eesti seda tegi ning üritavad asju teha isegi paremini, kui Eestil õnnestus.
"See viibki tulemusele, et pisitasa on Eesti hakanud tegema taandarengut. Nüüd me ei liigu enam üles, vaid alla. Mitte palju, kuid vaadates üldist trendi pole see midagi sellist, mis meile paremat tulevikku toob," sõnas kahekordne ekspeaminister.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.