BMW on välja tulemas uudse autovõtmega, 
mille abil saab bensiinijaamades tasuda kütuse eest või lunastada 
parkimisautomaadist pileti.
Pärast tankimist tuleb juhil lihtsalt asetada võti tankimisautomaadi küljes oleva anduri lähedale. Enam ei tule seista tüütus kassajärjekorras või oodata automaattankla makseterminali juurde pääsemist, kirjutas The Daily Mail.
Sama tehnoloogia on rakendatav ka parkimisautomaatides.
Praegu 7. seeria BMWdel kasutatavaid võtmeid meenutava võtme sees on väike kiip, mis sisaldab andmeid autoomaniku pangaarve kohta. Nii tanklad kui parkimisautomaadid tuleb varustada lugemisseadmetega, mis suudavad võtmel oleva kiibiga suhelda ning raha bensiini või parkimisaja eest pangaarvelt maha võtta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Süsteemil võiks olla veelgi rakendusi: see sobiks kiirteemaksu kogumiseks ning isegi ühistranspordi piletiautomaatides, kui juht on jätnud oma auto äärelinna ning sõidab kesklinna metroo või bussiga.
Asjaolu, et süsteemis ei kasutata PIN-koodi on juba tekitanud muret, et võtmetest võib saada uus varaste huviobjekt. Kuid BMW on teatanud, et võtme makseõigusi saab kiiresti tühistada ning firma loodab, et taoline võti hakkab kunagi asendama krediitkaarti.
Süsteemi väljatöötajaks on Hollandi firma NXP Semiconductors, kellel koostöös BMWga on valminud esimesed tootenäidised. Kahe väikese antenniga võtmeid esitleti sel kuul Pariisis.
Lahendusele on juba andnud heakskiidu Saksamaa föderaalne infoturbebüroo, seega vastab lahendus Saksamaal pankadele esitatavatele turvanõuetele.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla 
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.