Enne e-kirjade postkasti, interneti 
pangakonto või lennupiletite ostmiseks parooli valimist on targem pisut järele 
mõelda. Lihtsad ja fantaasiavaesed paroolid on identiteedivarastele kergeks 
saagiks, näitas uus USAs läbi viidud uurimus.
Uurimuses analüüsiti 28 000 parooli, mis olid hiljuti varastatud populaarselt USA veebisaidilt ning internetti üles riputatud. Selgus, et paljud inimesed lähevad parooli valides lihtsamat teed, kirjutas Physorg.
Ajakirjas Information Week avaldatud uurimuse kohaselt kasutas 16 protsenti inimestest paroolina eesnime, sageli kas enda või mõne oma lapse oma. 14 protsenti jäi lootma lihtsamini meelde jäävatele klahvikombinatsioonidele, näiteks "1234" või "12345678." Populaarsed olid ka tähekombinatsioonid "QWERTY" ja "AZERTY".
Viis protsenti varastatud paroolidest tuletati telesaadetest või noorte hulgas populaarsete kuulsuste nimedest. Näiteks olid kasutusel "Pokemon," "Matrix" ja "Ironman".
Artikkel jätkub pärast reklaami
Neli protsenti varguse ohvritest valis oma parooliks lihtsalt sõna "password" või mõne selle kergesti tuletatava teisendi, näiteks "password1". Kolm protsenti paroole näitasid kasutajate suhtumist: esindatud olid nii "I don't care" (’mul ükskõik’), "Whatever" (’mida iganes’) kui ka "Yes" (’jah’) ja "No." (’ei’) Mõned aga panid paroolidesse oma tunde-elu, näiteks "Iloveyou" (’armastan sind’) ja selle vastandina "Ihateyou" (’vihkan sind’).
Analüüsi läbi viinud ettevõtte Errata Security esindaja Robert Graham soovitas inimestel oma salajasi andmeid varaste eest paremini kaitsta ning valida parooliks vähemalt 8-täheline kombinatsioon, milles on ka mõni suurtäht või sümbol.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla 
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.