Siiani pole esinenud ühtegi suuremat 
mobiiltelefonide viiruste puhangut. Põhjus on lihtne: erinevalt arvutitest ei 
ole mobiiltelefonidel ühte domineerivat operatsioonisüsteemi. Teadlased 
hoiatavad aga, et tulevikus võivad mobiiliviirused epideemiaks muutuda.
Kui kõik mobiiltelefonid kasutaksid ühist operatsioonisüsteemi, võiksid tekkida suured probleemid, ütles Albert-Laszlo Barabasi, kes kirjutas mobiiliviiruste ohtudest ajakirjas Science.
"Siiani pole probleeme olnud, sest viirustele on vastuvõtlikud vaid nutitelefonid,“ ütles üks uurimuse autoritest Marta Gonzalez võrguajakirjale LiveScience.
"Kui üks operatsioonisüsteem muutub üldlevinuks, võime näha suuri viiruspuhanguid, sest mobiiliviirustel on levimiseks kaks mehhanismi: Bluetooth-viirused saavad nakatada kõiki 10-30 meetri raadiuses asuvaid telefone, millel Bluetooth aktiveeritud on, MMS-viirused saavad levida aga sarnaselt arvutiviirustele, kasutades seadme aadressiraamatut. Muidugi võivad tekkida ka hübriidviirused, mis levivad mõlemat teed pidi ja on eriti ohtlikud,“ selgitas Gonzales.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Uurimus põhines sama töörühma varasemal uurimusel, milles uuriti inimeste mobiilikasutamise mustreid ning loodi nende andmete põhjal ennustamist võimaldav mudel. Käesolev uurimus kasutas seda mudelit, et simuleerida Bluetooth-viiruse leviku stsenaariumit. Leiti, et mõne aja jooksul nakataks selline viirus kõik vastuvõtlikud seadmed.
Lootust siiski on: mudeli järgi oleks viiruse levik aeglane ning sõltuks inimeste käitumismustritest. Seega peaks olema piisavalt aega, et arendada välja viirusevastane tarkvara ning kõige hullemat vältida.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla 
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.