Microsoft hakkab pakkuma otsitehnoloogiat Yahoo! saitidel ehk MS Bing ilmub miljonite Yahoo! kasutajate ette. "Siiski mõtlen, et kuidas selline partnerlus peaks viima lõppeesmärgi poole ehk Google'i kindluse vallutamisele kõrgelt kasumlikul veebiotsingu turul. Ma ei näe, mismoodi partnerid peaks suutma üle võtta harjunud ja potentsiaalseid uusi Google'i kasutajaid," mõlgutas IDG News Service autor Mark Sullivan.
Microsofti tehnoloogiat kasutatakse koostöö puhul otsitulemustega kooskõlas reklaamide kuvamiseks konkreetse arvutikasutaja ekraanile. Yahoo! jätkaks müügi ja reklaamide toetuse korraldamisega omaenda lehekülgedel, võimalikult ka mõnel Microsofti omal. Otsitulemustega seotud reklaami müügitulu jagatakse kahe ettevõtte vahel nii, et ilusa 88% saab Yahoo!.
Varem on Microsoft üritanud Yahoo! täiega ära osta, kuid vaenulikust ülevõtmisest ei saanud asja. Eelmisel aastal üritasid kaks juhtivat otsingut Google ja Yahoo! reklaamimüügis koostööle asuda, selle nurjas aga USA justiitsministeeriumi ähvardus minna kohtusse monopolivastase hagiga: tekkinud oleks absoluutne turu valitseja.
"Kui Microsoft ja/või Yahoo! üldse kunagi otsinguturul Google'it tõsiselt rünnata suudavad, siis juhtub see aastate, mitte aga kuude või kvartalite jooksul," arutles Mark Sullivan. Tema sõnul saab Microsoft Yahoo! liikluse lisandudes korraga tugevalt turuosa juurde, kuid peale Yahoo! ühtegi teist sellist olulist turuosalist polegi, kellega koostööd tehes või keda ära ostes võiks sarnast tulemust saada.
Microsoft võib kunagi Google'iga veebiotsingus samasse kaalukategooriasse jõuda küll, kuid see võtab palju aega, raha ja tõsist innovatsiooni ning kauaoodatud partnerlus Yahooga võib siin olla vaid algus, võttis Sullivan olukorra kokku.
Comscore andmeil on Google'i turuosa maailmas 67%, Yahool 8% ja Microsoftil 3%, USAs vastavalt 65%, 20% ja 8%.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb