Tetrise mängimine on teadlaste sõnul aju 
arengut soodustav tegevus. Tetris muudab teatud aju osade töö efektiivsemaks 
ning aitab teistes osades hallolluse mahtu suurendada.
Uuringu viis läbi neuroteadlane Richard Haier, kes oli üks esimesi teadlasi, kes hakkas uurima arvutimängude mõju laste ja teismeliste aju arengule. Juba 1992. aastal avastas ta, et osavamaks mängijaks saades muutuvad teismelistel teatud ajuosad efektiivsemaks, mis väljendub ülesande sooritamiseks kuluva glükoosikoguse vähenemises, kirjutas DiscoverMagazine.
See uuring sai aluseks tervele plejaadile arvutimängudele, mida reklaamiti kui suurepärast vahendit aju treenimiseks. Uue uuringu jaoks kasutas Haier varasemast keerukamat ja täpsemat aju skaneerimistehnoloogiat. Katsealusteks olid teismelised tüdrukud, kes tegid kolme kuu jooksul intensiivset Tetrise trenni. Täiskasvanud ei kõlbaks uuringu jaoks nii hästi, sest nende aju on juba välja kujunenud ning tüdrukuid eelistati seetõttu, et neil usuti olevat arvutimängudega vähem kogemusi kui poistel.
Uuringut rahastas Blue Planet Software, mille tooteportfelli kuulub ka Tetris, kuid teadlaste sõnul ei üritanud ettevõte uuringu tulemusi mingil viisil mõjutada. Sellele vaatamata on neil tulemuste üle ilmselt hea meel, sest Haieri sõnul muutusid tüdrukute ajude teatud osad efektiivsemaks ning teistes huvitaval kombel eelnevaga mittekattuvates aju osades täheldati hallolluse kihi paksenemist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Haieri sõnul näitab see, et Tetrise-sarnased mängud mitte ainult ei suurenda ajutiselt aju aktiivsust, vaid omavad aju arengule pikaajalisema iseloomuga mõju.
Tetrise mängimine on ajule kasulik
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla 
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.