Kuigi Eesti šansid saada endale Euroopa 
Liidu IT-agentuur on majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi sõnul 
kõrged, tuleb esmalt siiski küsida, kas meil on seda agentuuri üldse vaja.
Keskne küsimus on, kas seda on siia vaja ning kui on vaja, siis on tõenäosus 60:50, rääkis Parts täna konverentsil "Visioonist lahendusteni". "Oleme poliitilisel tasandil järjekorras teine või kolmas,“ lisas ta. „Meil on hea e-riigi maine, mis loob võimalusi," märkis minister.
Uute institutsioonide loomisel on tema sõnul ELis põhimõte, et neid paigutatakse üle Euroopa laiali. "Aga täna ka alles arutatakse, mis see IT-agentuur täpselt on," sõnas Parts. Tema kinnitusel on plaanitav agentuur tegelikult andmebaaside ja registrite keskus, mis tänasel kujul asub kuskil Prantsusmaa linnakeses.
"Kindlasti on seal võimalik saada häid töökohti, tuua hulga inimesi väljastpoolt," sõnas ta. Ent kaldun arvama, et erinevatel inimestel tekivad erinevad assotsiatsioonid, mis see agentuur võiks olla, lisas Parts.
Artikkel jätkub pärast reklaami
IT-agentuuri Eestisse toomisega tegeleb tema kinnitusel siseministeerium, sest agentuuri loomine on osa Euroopa sisejulgeoleku küsimusest.
Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu presidendi Taavi Kotka sõnul oleks IT-agentuuri toomine siia Eesti IT jaoks n-ö kolmas suur asi. Meil on juba Skype ja NATO küberkaitsekeskus, märkis Kotka tänasel konverentsil.
"Visioonist lahendusteni" on pikkade traditsioonidega konverents, mis toimub 11. korda. Varem Tartus ja Pärnus aset leidnud konverents toimub tänavu esmakordselt Tallinnas ja ühepäevase üritusena. Konverentsil esinevad teiste seas Microsofti Eesti esinduse juht Rain Laane, Riigi Infosüsteemide Arenduskeskus Infoturbeintsidentide käsitlemise osakonna juht Hillar Aarelaid, Eesti Telekomi juhatuse esimees Valdo Kalm, Skype'i juht Sten Tamkivi ja IT-Kolledži õppejõud Linnar Viik.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla 
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.