31. august 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fortumo murrab Lõuna-Ameerika turule

Tegu on suure turuga ning konkurents on Ladina-Ameerikas hõredam kui Euroopas ja Põhja-Ameerikas, põhjendas Mobi Solutionsi tütarettevõte Fortumo juht Martin Koppel uuele turule minekut.

"Neljas riigis oleme juba paar nädalat teenust pakkunud – need on Tšiili, Mehhiko, Kolumbia, Venezuela," lausus ta. "Ladina-Ameerikasse laienemine tuli puhtalt klientide huvist. Põhiliselt on tuntud huvi online-mängude vastu, kuna need on seal päris populaarsed. Seetõttu saigi see regioon sihikuks võetud," selgitas Koppel. "Mõne muu regiooniga võrreldes on algus olnud parem," lisas ta.

Firma juhi sõnul käib töö selle nimel, et neljandas kvartalis saaks teenuse pakkumist alustada ka Argentinas ja Brasiilias. "Kuna Argentinas ja Brasiilias on asjad natuke keerulisemad, siis alustasime nelja mainitud turuga. Sealt edasi hakkaks uurima väiksemaid turge, nagu Uruguay, kus on näha klientide suurt huvi."

Koppeli sõnul tehakse Ladina-Ameerikas koostööd kohalike ettevõtetega, kes aitavad neid nii suhetes operaatoriga kui ka edastuse puhul. "Siiski on suurem osa turundusest meie kanda, enamasti on partnerid tehnilise poole peal."

Käive kasvas seitse korda

Fortumo käive kasvas eelmisel aastal 21,2 miljonile kroonile aasta varasemalt 3,49 miljonilt kroonilt. "Mullu oli ka baas, kust kasvada, oluliselt väiksem. Seega on realistlik tänavu kasvada 2-4 korda. Tõenäoliselt on Ladina-Ameerika riikide tugevam panus näha järgmise aasta alguses, mitte tänavu," selgitas ta.

Koppel rääkis, et konkurents on Ladina-Ameerikas hõredam kui Euroopas ja Ameerikas, kuna turul tegutsemise tingimused on mõnevõrra halvemad. "Sealsed turud on oluliselt rohkem reguleeritud ning lisaks on poliitiline ja majanduslik risk mitu korda suurem," selgitas ta.

"Tegu on suurte riikidega, turg on suur, inimesed on küll keskmisest vaesemad, kuid mobiiltelefonide kasutatavus on suhteliselt kõrge ja inimesed armastavad veebis väiksemate asjade eest maksta mobiili vahendusel, sest krediitkaardid, Paypal jms pole seal nii hästi arenenud," sõnas Fortumo juht.

Fortumo konkurendi Aspiro Balticsi juhatuse esimees Mart Kikas ütles, et Ladina-Ameerika turg on kindlasti erinev Euroopast, aga kuna Fortumo on juba Aasias, siis on neil kindlasti mingi kogemus.

Raske turg

"Ladina-Ameerika turg on raske, kuna seal hispaania ja portugali keelt valdamata hakkama ei saa. Seetõttu on sealsel turul tegutsemine kallim, kuna tuleb lisateenuste eest tasuda," lausus Kikas.

"Lisaks on Euroopas reisimine sutsu odavam kui Ladina-Ameerikas. Meile võib tunduda, et see on üks turg, aga Mexico Cityst Caracasesse on kuuetunnine lend," lisas ta.

Taust

* Fortumo käive oli 2008. aastal 3,49 miljonit krooni ning mullu 21,2 miljonit krooni.* Fortumo kahjum oli 2008. aastal 0,9 miljonit krooni, eelmisel aastal saadi kasumit 1,56 miljonit krooni.* 2009. aasta lõpuks oli Fortumo täiendavalt laienenud 19 Euroopa ja Aasia riiki, tegutsedes kokku 30 riigis.* Laienemise tulemusena suurenes Fortumo kliendibaas 2009. aasta jooksul iga kuu keskmiselt 17 protsenti ning tehingute arv 24 protsenti.* Fortumo OÜ on 2007. aastal Tartus asutatud ettevõte, mis tegeleb internetipõhise mobiiliteenuste platvormi pakkumisega ning selle arenduse ja haldusega.* Fortumo emafirma Mobi asutati 2000. aastal viie Tartu Ülikooli tudengi poolt. 2001 liitus Mobiga toonane peaministri nõunik ja paljude innovatiivsete IT-projektide algataja Linnar Viik.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755