• 02.09.10, 16:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijakaitse hoiatus: kampaaniatel varjatud kulud

Solarise kinkekaartide ja muude auhindade loosimisel internetis on oht liituda tasulise perioodilise sisuteenusega, hoiatas tarbijakaitseamet.
Amet hoiatab peibutavate reklaampakkumiste eest, milles lubatakse välja loosida näiteks tuntud kaubanduskeskuste kinkekaarte, kontserdipileteid või mobiiltelefone. Kui loosimises osalemiseks on vajalik sisestada oma mobiilinumber, on tõenäoliselt tegemist perioodilise sisuteenusega reklaamiga ning mobiilile laekunud koodi sisestamisel programmi on inimene koheselt liitunud perioodilise sisuteenusega, mille maksumuseks on 50 krooni nädalas, kirjeldas amet skeemi.
Sellise lepingu lõpetamiseks tuleb saata tavaliselt sõnum sisuga "STOP" teatud numbrile.
Sarnast eksitavat kauplemisvõtet on kasutatud näiteks Mika piletite, iPhone'ide ja Solarise kinkekaartide loosimisel. Seejuures polnud Solaris kampaaniaga seotud. Hetkel on käimas ka Kaubamaja kinkekaartide kampaania, kus loosimises osalemiseks tuleb saata kümme krooni maksev sõnum. Ka selle kampaania puhul pole Kaubamaja asjaga seotud.
Ülalnimetatud reklaamides on ebaausa kauplemisvõtte tunnused, mistõttu on amet algatanud selles osas haldusmenetluse. "Lisaks menetluse algatamisele on tarbijakaitseamet otsimas efektiivseid lahendusi nimetatud kauplemisvõtete keelustamiseks ning valmis esitama ka vajalikud seadusemuudatuse ettepanekud," ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
Amet palub inimestel olla tähelepanelikud ning enne oma mobiiltelefoni numbri sisestamist põhjalikult tutvuda kogu veebilehel oleva tekstiga ja liitumistingimustega ning mitte lasta ennast eksitada lubatud auhindadest. Kindlasti ei tohiks programmi sisestada oma mobiilile saadetud koodi kui ei soovita liituda perioodilise sisuteenusega.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.12.24, 13:34
Tehnoloogia, protsessid. Kui tugev on sinu ettevõte kui “maja”?
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele