Skype Technologies OÜ tegevjuht Sten Tamkivi toetab igati Euroopa plaani luua ühine digitaalne kaupade ja teenuste turg, sest see võimaldab ettevõtetel tegevuspiire laiendada.
"Vaba digitaalse kauplemise puhul maksab teenuse osutamine kilomeetri või 1000 kilomeetri kaugusele täpselt sama palju. Kuna digitaalsed teenused ei tunne riigipiire, siis mida rohkem neid piire regulatsioonidest eemaldatakse, seda parem," lisas Tamkivi. Eile Eestit külastanud Euroopa Komisjoni asepresident ja digitaalarengu volinik Neelie Kroes kohtus ka Skype Technologies OÜ esindajatega.
Kõige kasulikumaks peab Kroes digitaalse ühisturu loomise tegevuskava väikese ja keskmise suurusega ettevõtete (VKE) kaubandussuhete piiriülesel arendamisel. "Praegu on paljudes liikmesriikides VKEde tegevus fokuseeritud vaid riigisisesele turule. Selleks puudub aga vajadus, kuna nad võiksid kasu lõigata hoopis ülisuurelt Euroopa Liidu ühisturult," selgitas Kroes.
Eesti oli üks liikmesriike, kelle eestvedamisel kinnitas Euroopa Ülemkogu juunis täielikult toimiva digitaalse siseturu loomise eesmärgi aastaks 2015. "Eesti peab digitaalse ühtse turu puudumist üheks peamiseks Euroopa Liidu konkurentsivõimet pärssivaks kitsaskohaks," ütles peaminister Andrus Ansip.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ka Eesti Info- ja Kommunikatsioonitehnoloogia Demokeskuse tegevjuht Indrek Vimberg usub, et ülepiiriliste teenuste loomine on Eesti ettevõtluskeskkonnale kasulik. Positiivse näitena tõi ta välja äriregistri, kus Eestil on juba koostöö Soome, Belgia ja Leeduga. "Oleks hea nende riikide nimekirja pikemaks venitada," arvas Vimberg.
 
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla 
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.