Avalikus sektoris on liialt isetegemise soovi, mida ei suudeta teostada, sest nii suurte asjade jaoks pole lihtsalt kogemust, tõid IBMi esindajad välja mõned Eesti IT-valdkonna probleemid.
„Eesti IT arengu probleem on see, et erasektor võitleb rahaga ja avalik sektor seadusandlusega. Samuti ei lase meie seadusandlus Eestisse siseneda innovaatilistel ideedel,“ rääkis IBM Eesti müügijuht Urmas Linnamägi.
Ettevõtte riigisektori müügijuht Andres Nurme lisas, et avalikus sektoris võiks olla oluliselt parem omavaheline koostöö. „Näiteks ministeeriumid on meil praegu omaette vürstiriigid ja koostöö on väga killustatud. Suhtlus piirneb vaid meilivahetusega,“ rääkis Nurme.
Seevastu võiksid avaliku sektori institutsioonid Nurme hinnangul jagada ressursse ning teha rohkem tehnoloogilisel tasemel strateegilist juhtimist. „Siis oleks võimalik ühe saavutusi juba teises kohas ära kasutada,“ sõnas ta.
Linnamägi on veendunud, et avaliku sektori tellija teab, mida ta tahab. Samas on palju isetegemise soovi, mida ei suudeta teostada, sest nii suurte asjade jaoks pole lihtsalt kogemust. „Meie küsimus oleks see, et kas on tarvis kõike ise pusida,“ lausus ta.
Kui näiteks mujal maailmas on ühte projekti tehtud juba viis korda, siis ehk on seal paremaid teadmisi, kui meiegi arvata oskame, lisas ta.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
“Inimesed omavad põhjalikku ülevaadet sellest, mitu sammu nad päeva jooksul on teinud ja kui palju kaloreid kulutanud – aga kui küsida pealtnäha lihtsaid küsimusi ettevõtte andmete, süsteemide ja logide kohta, siis ollakse omadega ummikus,” möönab kodumaise ettevõtte ByteLife juht Janek Gridin murelikult.