Kui ettevõte ei hooli enda klientidest, kaovad kliendid ära. See juhtub praegu Apple'iga, kes ei kohtle oma kliente enam hästi ja kui suhtumist ei parandata, hakkavad nad kaotama nii turuosa, käivet kui ka kasumit.
Enamus inimesi arvab, et Apple'i kliendid on lõpptarbijad. Aga kuna Apple sõltub väga tugevalt edasimüüjatest nagu Verizon ja Sprint, mõjutab iPhone'i kõrge hind nende vahendajate käivet ning kasumit. Sellega ei kohtle Apple neid hästi. Ja kuna käive ning kasum vähenevad, hakkavad edasimüüjad Apple'i toodetele alternatiive otsima ning lõpuks ilmselt ka leiavad need.
Apple'i positsioon ei pruugi enam nii kindel olla, kuna ettevõtte kiire kasvu faas on jäänud seljataha ning pingutused jaemüügi turul on hakanud kahjustama murdumatuna näivat tehnoloogiahiiglast.
Suure konkurentsiga nutitelefonide turul hakkavad operaatorfirmad otsima odavamaid alternatiive, mis ei kahjustaks nii väga nende jalgealust. iPhone võib tuua kliente telefonipoe uksest sisse ning kellelegi ei keelata Apple'i tooteid, aga kui lõppkasutajad on tähelepanelikud, soovitavad jaemüüjad neile teisi telefone, mõnikord isegi uuenduslikumaid tooteid. See toimub seni, kuni Apple pole enda hindu konkurentsivõimelisemaks muutnud.
Konkurentsivõimeline maastik on juba haakunud Apple'iga ning nad ei saa enam kaua oma monopoolset hinda hoida. Pärast seda, mis juhtus Verizoni ja Sprintiga, on huvitav teada, mida arvab China Mobile Apple'ist.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb