Kupongiportaal Cherry müüs Türgi pakettreise 90 000 euro eest, samas on ettevõttel vaid 13 000eurone tagatis. Seda arvestades algatas tarbijakaitseamet eile Cherry vastu menetluse.
Turismiseaduse rikkumise eest tarbijakaitse luubi alla sattnud Cherry süüdistab reisifirmasid pealekaebamises. Reisifirmad aga leiavad, et kampaania näol oli tegu puhtalt tähelepanu tõmbamisega.
Cherry müüs selle nädala algul vähem kui ööpäeva jooksul 254 inimesele nädalase pakettreisi Türki. Kokku maksid kliendid kupongide eest ligi 90 000 eurot. Kupongi hind oli sealjuures 349 eurot.
See alarmeeris tarbijakaitseametit. Avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomiku sõnul tutvus amet Cherry Media OÜ vahendatava Saksamaal registreeritud reisiettevõtja WOW Travel GmbH reisipakkumisega. Selgus, et juhtumi puhul on Cherry olnud vahendajaks. See omakorda tähendab, et ettevõttele laienevad kõik turismiseadusest tulenevad kohustused, sh on vajalik tagatis, mis peab katma sajaprotsendiliselt müüdud reisipaketid. Cherryl seda ei olnud.
Pakkumises oli reisipakett ühe inimese kohta maksumusega 349 eurot, samas majandustegevuse registri järgi on ettevõttel 13 000eurone tagatis. Ehk teisisõnu saaks Cherry Media OÜ müüa vaid kuni 37 pakettreisi - samas oli vahendatavaid pakette 250.
"Tõepoolest, tegime vea seadust tõlgendades. Tegemist oli juriidilise küsimusega, mis puudutas seda tüüpi pakettreiside müügiks vajaliku rahalise tagatise olemasolu. Tarbijakaitseamet juhtis sellele tähelepanu ja praeguseks oleme sisse andnud kõik vajalikud dokumendid, et tagatist suurendada, ning vahendid on selleks olemas. See on veel vormistamise küsimus," ütles Cherry tegevjuht Priit Tomp.
Samal ajal lasi Cherry süüdistava noole reisifirmade poole. Cherry leiab, et nende pakkumine tekitas kaose traditsiooniliste reisimüüjate seas, kelle turuosast Cherry tüki ampsas. Reaktsioonina pöörduti Cherry andmetel nii tarbijakaitseameti kui ka meedia poole, juhtides tähelepanu seaduserikkumisele.
Tombi sõnul on reisibüroode pahameeletormi taga reisipakkumise edu. "Meil õnnestus müüa nädalalisi pakettreise 254 inimesele vähem kui 24 tunni jooksul. Selline asi pole enamasti traditsioonilistele reisimüüjatele mõeldav," lausus ta.
Turismifirmade liit reageeris Cherry sõnadele valuliselt. Pressiteates öeldi, et praegusel juhul tundub kupongide müügikampaania eesmärk vaid kiire tähelepanu saavutamine. Samas nentis liit, et vastuseis on olemas.
"Kahjuks toimub see klientide usalduse kõigutamise hinnaga Eesti reisikorraldajate ja reisibüroode suhtes. Lõppude lõpuks pole reisifirmade vastuseisu põhjuseks muu, kui reisijate ja klientide huvid ning konkreetse teenusepakkuja ebapiisava tagatisraha olemasolu," andis liit teada.
"Tarbijakaitseamet oli sellest juba täielikult teadlik, kui turismifirmade liit asjast märku andis," sõnas Estraveli tegevdirektor Anne Samlik. "Cherry edukas kampaania ei ajanud ühtegi reisifirmat tagajalgadele, tegemist on lihtsalt sellega, et Cherry tagatis on ainult 13 000 eurot. Ja see ei olnud piisav. Ebavõrdne kohtlemine on see, mis ei ole õige."
"Ebapiisav tagatis ei ole otsitud põhjus, vaid oluline turismiseaduse rikkumine," täpsustas Hanna Turetski-Toomik.
Eesti üks suuremaid reisifirmasid Estravel ei pea Cherryt ohuks. "Me ei alahinda ühtegi konkurenti, aga ma ütleks, et tegemist ei ole väga suure ettevõtmisega," sõnas Samlik.
Cherry juhi selgitusel on aga plaanis selliseid puhkusereise edaspidi pakkuda - eriti esmaspäevase pakkumise edu valguses. "Niipea kui dokumentidega korras, teeme ka Türgi reisile korduspakkumise," sõnas Tomp.
Cherry Media kontrollib üle poole Baltikumi sotsiaalsete ostukeskkondade turust.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb