Rootsi pankasid tabanud viirus ei ole veel ühtegi Eesti klienti rünnanud, kuid seda ei saa tulevikus välistada.
SEB Balti e-panganduse osakonna juhataja Ragnar Toomla ütles, et Eestis ei ole sellised ründed seni edukad olnud, sest siinsed kliendid on arvutiturvalisuse osas teadlikud. SEB soovitab siiski endiselt olla tähelepanelik ning anda pangale kohe teada, kui internetipanka sisenemine on kuidagi tavapärasest erinev.
Nakatunud arvutis antakse kliendile internetipanka sisenemisel teade, mis palub oodata, kuni kontrollitakse turvalisust. Tegelikult sisestatud koode panka ei saadeta, vaid edastatakse need kurjategijate keskserverile. Pärast mõningast ootamist palutakse koodid uuesti sisestada. Samal ajal, kui klient ootab sisenemist, on kurjategijad temalt saadud koodiga sisenenud päris internetipanka ja pärast teise koodi saamist sooritatakse kliendi kontolt ülekanne.
Toomla lisas, et rünnakud on Eestis ebaõnnestunud ka seetõttu, et koodikaardi kasutajate limiidid on väikesed, mis piirab võimalikku kahju.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Soovitused:
Hoia oma internetipanga koodid saladusesKasuta turvalisi isiku tuvastamise vahendeid: ID-kaarti või Mobiil-IDdKaitse oma arvutit viiruste ning nuhkvara eest, kasuta legaalset tarkvara ja viirusetõrjeprogrammiKontrolli, et sisestad internetipanga koodid panga turvalises serverisLõpeta sessioon klikkides viitele "Väljun"Ärikliendid saavad ettevõtte kontod seadistada nii, et neile on võimalik ligi pääseda ainult kindlatelt IP aadressidelt - näiteks ainult ettevõtte kontoris
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.