Autor: Väinu Rozental • 21. november 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Asjatundjad: Internet on tarbijatele nii võimalus kui väljakutse

Tallinnas täna lõppenud tarbimiskeskkonna arengu konverentsil kõnelenud eksperdid tõdesid, et internet annab tarbijatele paremaid võimalusi oma huvide eest seismiseks, kuid on samas ka väljakutseks, edastas tarbijakaitseamet.

„Tarbijatel on läbi võrgu võimalus teha end kuuldavaks,“ sõnas Tartu Ülikooli rahvusvahelise ettevõtluse professor Urmas Varblane, viidates eelkõige jõule, mis peitub sotsiaalmeedias kogemuste ja arvamuste vahetamises. „Reklaame usaldab vaid 14% inimestest, kuid teiste tarbijate arvamusi ligi 70%.“

IT-spetsialist Henrik Roonemaa nägi virtuaalses tarbimiskeskkonnas ning seal levitatavate digitaalsete kaupade puhul ka murekohti. „Kõik on seni hästi, kui asjad toimivad, aga kui tekivad probleemid, siis seisan ma üksi vastamisi suure ja anonüümse Amazoni või Google`iga.“  Lisaks tõi ta välja, et Eesti tarbijad ei saa osa paljudest virtuaalse tarbimiskeskkonna hüvedest – maailmas on palju ostukeskkondi, mis on siinsetele tarbijatele suletud.

Internetikaubandust, sh piiriülest kaubandust pidasid Eesti tarbijate jaoks üheks olulisemaks küsimuseks ka konverentsi diskussioonipaneelis osalenud Euroopa Komisjoni Eesti esinduse juht Hannes Rumm, kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts ning tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

„Kui turu väiksuse pärast ei taha paljud ettevõtted füüsiliselt Eestisse tulla, siis võiksime teha tööd selle nimel, et kõik virtuaalse turu võimalused oleksid meie tarbijatele avatud,“ ütles Sooniste.

Jaga lugu
Ituudised.ee toetajad:
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 517 7736
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112