6. aprill 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hea e-teenuse tunneb ära kasutaja silmadest

Eesti parima e-teenuse konkursi raames kutsutakse ettevõtjaid ja avalikku sektorit üles arendama uusi kasulikke ja kasutajasõbralikke e-teenuseid, millega võiksime maailmas teiste riikide seast eredalt välja paista, kirjutab PwC Advisorsi juhtivkonsultant Triin Tars.

Palju on räägitud sellest, milline on hea e-teenus või pigem, mida hea e-teenus ei ole. Tuhandeid e-teenuseid loonuna oleme sageli seisukohal, et meie, eestlased, oskame luua parimaid e-teenuseid.

Kas aga iga loodud teenuse üle võime uhked olla? E-teenuste nädalal välja toodud vähene lapse sünni registreerimise teenuse kasutamine on vaid üks näide, mis peaks suunama meie mõtlemist ning sundima teenuse loojaid e-teenuseid disainima teenuse kasutaja silmade läbi. Kindlasti ei saa öelda, et ainult erasektoris valmiksid head e-teenused ja avalik sektor loob teenuse ametniku mugavust aluseks võttes. Erasektoris sõelub konkurents kehvad teenused välja, ent kellel on voli arvustada riigi teenuseid?

PwC viis Kanadas läbi uuringu inimeste ootustest avaliku sektori e-teenustele. Teenuse tarbijale ei ole oluline, kas tegemist on erasektori või avaliku sektori e-teenusega, nõudmised on ühtviisi kõrged mõlemale.

Uuringus tehti mitmeid tähelepanekuid, millest ka Eesti e-teenuste loojad võiksid õppida. Enim oodatakse, et e-teenuste kasutamine oleks võimalik inimese enda poolt valitud kanalites, tema kasutatavate vahenditega ja talle sobival ajal. E-teenuste suurimate mõjutajatena nimetati mobiilseadmete, sotsiaalmeedia ning tehnoloogilise innovatsiooni igapäevastumist.

Hea e-teenus on protsess kasutaja vaatenurgast – kõik etapid, alates isiku tuvastamisest kuni teenuse tarbimiseni, peavad olema digitaalselt teostatavad. Möödas on aeg, kui iga uus e-teenus oli sündmus. Täna on hea e-teenus see, mis on ise lihtne ja mis teeb teenuse tarbija elu lihtsamaks.

Inspiratsiooniseminarilt "Eesti IT-tiigri järgmine hüpe" võib tsiteerida koolitaja Indrek Sauli soovitust e-teenuste loojatele: „Arendaja, vaata üle kasutaja õla, kuidas ta Sinu loodud teenust kasutab“.

Autor: Triin Tars, Alo Merilo

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755