Viimasel ajal on sagenenud pöördumised tarbijakaitseameti poole seoses veebiviktoriiniga, milles osalemine läheb ootamatult kulukaks.
Veebilehel tereeurod läbiviidava viktoriini puhul jäävad arusaamatuks teenuse hind ja võidusummade jagunemine, vahendab tarbijakaitseamet.
Teave selle kohta, kas viktoriiniküsimuse vastus on õige või vale, saadetakse vastajale SMS-iga, kuid iga sõnum lisab tarbija telefoniarvele 50 senti.
Tarbijad ei ole aru saanud viktoriiniküsimustele vastamise maksumusest ning segadust tekitab ka võidusumma arvestamine. Joonise järgi annab kümme, 20, 30, 40 ja 50 järjestikust õiget vastust võidusummaks vastavalt kolm, kümme, 100, 500 ja 900 eurot. Tähelepanu tuleb aga pöörata sellele, et iga vale vastus nullib varem antud õiged vastused ning mäng algab uuesti.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samas tuleb tarbijal arvestada, et iga vastuse eest on ta maksnud 50 senti, hoiatab amet. Seega näiteks kümne järjestikuse õige vastuse puhul on tarbija tegelikult tasunud kauplejale juba viis eurot, samas kui tema võidusumma on kolm eurot.
Tarbijakaitseamet juhib tarbijate tähelepanu, et enne teenuse kasutamist tuleb põhjalikult tutvuda selle tingimustega ning alati enne oma telefoninumbri sisestamist selgeks teha, kas sellega kaasnevad ka hilisemad rahalised kohustused.
Arvatavalt on tegemist Läti ettevõtte Aspiro Latvia SIA pakutava teenusega. Tegemist on kireva ajalooga SMS-teenustega "leiba" teeniva ettevõtega, kes tegutseb Eestis ka nime CellTT all.
Seotud lood
Üha rohkem inimesi töötab hübriidrežiimis ehk kontoris viibimise ja kodus töötamise vaheline piir on hägustunud. Sellega koos muutuvad üha paindlikumaks ka töötamiseks vajalikud lahendused. Üheks uuenduseks on tõsta veebikoosolekute ja sündmuste korraldamise tehnilist kvaliteeti ning tõhusust, ent milliseid võimalusi lähitulevik pakub?