• 17.05.13, 15:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Martinson: teadus- ja arenduskulud kui püha lehm

Ettevõtja ja riskiinvestori Allan Martinsoni sõnul peetakse Eestis teadus-arenduskulusid huvitavaks kuluks, millel on püha lehma staatus. 
"Teiste ettevõtete kuluartiklis ei ole teadus- ja arenduskulud püha staatuses, vaid teatakse, et need kulud on hea lahendus. Kui me investeerime teadusarendusse, siis tegelikult läheb ka meie majandusel paremini," lausus Martinson täna Tartu Ülikooli konverentsil "Eesti teadus ühiskonna ja majanduse veduriks".
Martinson tahab uues teadus- ja arendustegevuse arengukavas näha rohkem seda, et arengukava on tulu-, mitte kulukeskne.
Martinson tõi näitena Eestis kommertsettevõtteid, kus mõeldakse tulu peale. Need on tema sõnul Eesti säravaimad IT-ettevõtted Playtech ja Regio. Kui vaadata käivet ja tööjõukulu ühe inimese kohta, siis on need suuremad kui teistel Eesti ettevõtetel, märkis ta. "Kui me teeme ka näiteks Skype'i ja Playteche juurde, siis me oleme või sees."

Artikkel jätkub pärast reklaami

Riskiinvestor lisas, et peaksime vaatama, mis on kulu tootlus ja kui palju teenib iga investeeritav euro. "Ideaalne ettevõte on see, kus ei maksta ühtegi kulu ja teenitakse kasumit. See on kahe otsaga asi, mis on kulu tootlus. Kas eesti eesmärk peaks olema palgakulu või peaks vaatama ettevõtte arendust. See on oluline diskusioon, mis on pidamata," tõdes ta.
Kuidas teadus- ja arendustegevusse investeeritud iga euro end tagasi teenib, sõltub Martinsoni sõnul teaduse ja ülikoolide välisteguritest. "Meie arendajad ja professorid on heal tasemel, aga nad on eluvõõrad. Väga oluline on see, et meil on vaja ühte korraliku tehnoloogiaülikooli," märkis Martinson.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.10.25, 14:52
Esecom toob turule Zoomi kõnekeskuse, et pakkuda maailmatasemel kliendisuhtlust
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele