Autor: Ken Rohelaan • 10. juuni 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Facebookis jõuab kergemini sihtrühmani

Facebooki aktsiahind sai korraliku tõuke mitmete positiivsete analüütikute aruannete tõttu, millest ühes toodi esile sotsiaalvõrgustiku mõjuvõimu veebis reklaamimisega, vahendas MarketWatch.

Facebooki puhul on murekohtadena mainitud kasutajate arvu kasvu aeglustumist ja reklaamide efektiivsust.

Topeka Capitali analüütik Victor Anthony tsiteeris eelmise nädala Facebooki esitlust, kus sotsiaalvõrgustiku töötajad olevat loonud võimaluse reklaamide vahendusel 1,1 miljardi kasutaja mikrojuhtimiseks.

"Reklaamijad saavad Facebookis seada eesmärgiks erinevaid segmente, et jõuda tõeliselt oluliste klientideni, mis viib omakorda efektiivsema reklaamikuluni," teatas Anthony.

Loomatoidufirma Petflow.com-i kaasasutaja Alex Zhardanovsky nimetas Facebooki reklaamiplatvormi võrdluses Google'iga mitte ainult teistsuguseks, vaid paremaks sihtrühmani jõudmisel.

"Zhardanovsky suutis reklaamide jaoks leida õige auditooriumi, kelleks on keskmisest suurema sissetulekuga naised vanuses 35 ja rohkem aastat," lisas Anthony. "Kahe kuuga suutis ta viia fännibaasi 10 000-st kuni 200 000-ni, kasutades Facebooki sihtrühma määramise võimalusi."

Analüütikutele on üldiselt muljet avaldanud firma mobiilireklaamide äri, mis moodustab Facebooki reklaami kogukäibest umbes kolmandiku.

"Me usume jätkuvalt, et suurenev mobiiltelefoni kasutus viib päevased interaktsioonikiirused suuremaks, sest telefonide kaudu on kasutajatel kergem Facebooki vahendusel suhelda," teatas J.P. Morgani analüütik Doug Anmuth.

Facebooki kasutajate arvu kasvu vähenemine on analüütikutel tekitanud muresid, eriti kahtlustatakse, et teismelised hakkavad sotsiaalvõrgustikust väsima. "Konkureerivad teenused mõjutavad Facebookis veedetud aega tagasihoidlikult ja suurenev mobiilikasutus hoiab üldist Facebookis tegelemist ühtlasel tasemel," täiendas Anmuth.

Väärtpaberibörsil Nasdaq kohaliku aja järgi kell 13:52 (Eestis kell 20:52) tõusis Facebook 4,25%. Aastaga on firma aktsiahind langenud 10,74%.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755