• 05.09.13, 14:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maksuameti uut teavitusteenust kasutab pea 70% klientidest

Maksu- ja tolliameti uut elektroonilist teavitusteenust kasutab ligi 70% klientidest.
Esimese kuu jooksul toimetati uut teenust kasutades 67% teavitustest maksudeklaratsioonide puuduste kõrvaldamise kohta isikutele kätte elektrooniliselt. 
Ameti teenindusosakonna juhataja Rivo Reitmann selgitas, et seadusemuudatus lubab ametil alates 1. juulist toimetada maksumaksjatele haldusakte kätte elektrooniliselt ja juba esimene kuu näitab, et kliendid on uue e-teenuse kiiresti omaks võtnud.
"Nüüd on meil võimalus lisada vajalik dokument inimese e-maksuameti/e-tolli lehele, misjärel saadetakse talle elektronposti või lühisõnumiga teavitus kättesaamist ootava dokumendi olemasolu kohta. Veebipõhiselt toimetati juulikuu jooksul kätte 10 056 dokumenti, mis on 67% kokku 14 255 korraldustest,“ märkis ta.
Reitmann lisas, et kliendid andnud uute võimaluste kohta ka positiivset tagasisidet, kiites ennekõike dokumentide kättetoimetamise kiirust. "Paberil info liigutamine on aeglane ning ei ole harvad ka need juhused, kus paberil saadetud korraldus ei jõua erinevatel põhjustel õigeks ajaks adressaadini. Seega keskendume jätkuvalt e-teenuste arendamisele ja lähiaastate perspektiivis võiks kogu infovahetus ametiga valdavalt elektrooniline olla."
Dokumentide elektrooniline kättetoimetamine tähendab seda, et dokumendid suunatakse inimestele e-maksuameti/e-tolli keskkonda ning elektronposti või lühisõnumiga saadetakse teavitus kättesaamist ootava dokumendi olemasolu kohta. Dokument loetakse kättetoimetatuks, kui maksumaksja selle e-keskkonnas avab.
Praegu toimetatakse elektrooniliselt kätte erinevaid puuduste kõrvaldamise korraldusi: korraldused maksudeklaratsioonide esitamiseks koos sunniraha hoiatusega, korraldused puuduste kõrvaldamiseks maksudeklaratsioonis, korraldused sunniraha tasumiseks ja korraldused maksuvõla tasumiseks kümne päeva jooksul.
Kui korraldust viie tööpäeva jooksul e-formaadis ei vaadata, saadab amet siiski korralduse välja ka paberil. Dokumente laetakse ülesse e-maksuametisse/e-tolli tingimusel nendele inimestele, kes on e-maksuameti kasutajad ning kes on teatanud maksuhaldurile oma elektronposti aadressi või mobiiltelefoni numbri.
Maksu- ja tolliamet tuletab inimestele meelde ajakohastada oma kontaktandmeid e-maksuametis/e-tollis ning kontrollida, et need on ikka korrektsed ja kehtivad.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 07:00
Arvutipargi renditeenusega investeerib ettevõtja oma põhiärisse
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele